Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer litt på hvor langt dere var på vei da dere hørte hjertelyden for første gang? Er 13+2 og har ikke hørt den enda ( var hos jordmor for ca to uker siden ), grunn til bekymring?? =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er grunn til bekymring men jeg hadde sjekket det likevel. Jeg hørte lyd ca i uke 11.

Skrevet

Hei!

Jeg hørte hjertelyd på de 2 små i uke 7 & 10...

Skrevet

Hei.

Jeg er i uke 16 og har enda ikke hørt lyden, skal til lege på kontroll om halvannen uke, håper på å høre den da men om jeg ikke får høre den så venter jeg til UL som er om 13 dager=)

Skrevet

Hei

Jeg var på kontroll i uke 10 og da hørte vi den ikke. Jeg fikk time igjen i uke 12 og da hørte vi den.

Ellers er jeg overvektig og da er det "mer beskyttelse" og vanskligere å høre hjertelyden (som min lege forklarte det...)

Sikkert ingen grunn til bekymring! Lykke til

Skrevet

Jeg tok UL i uke 7 og 12 så da prøvde vi ikke å høre etter, men i uke 14 hørte vi det helt tydelig da jeg var hos jordmor.

Skrevet

Legen så et bankende hjerte på tidlig ul i uke 9.. Jeg hørte den først hos jordmor i uke 19...hadde ingen kontroller imellom,bortsett fra ul i uke 17.

Skrevet

Så det banke i uke 9 og fikk høre det hos JM da jeg var 13+3.

Skrevet

Jeg var hos legen da jeg var 13+3, og hun kunne ikke finne hjertelyden. Hun sa at det er helt normalt så tidlig. Jeg har også flere venninner som har opplevd det samme. Ettersom jeg er ekstremt lett å bekymre fikk jeg en ultralyd noen dager senere, og der fikk vi se en flott liten baby som fektet med armer og bein :-) Derfor - IKKE bekymre deg!

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyden første gang jeg var hos jordmoren:) Det var helt fantastisk...:) 144 slag i minuttet... (var i uke 16).

Skrevet

Jeg hørte den i uke 12, men det er jo fortsatt ganske tidlig. Ingen grunn til at du skal bekymre deg enda :)

Skrevet

Jeg hørte hjertelyden for første gang da jeg var i uke 17. Legen sa at det er for tidlig å høre den,men leste jo at mange hadde hørt det før, så insisterte jeg at hun skulle prøve :)) Og da hørte jeg hjertelyd til lita vår!!!! Gled deg til dette :)))

Skrevet

Jeg er i uke 26 nå, å har faktisk enda ikke fått hørt hjertelyden. Grunnen til dette er vel fordi jeg ikke har vært til legen siden uke 10. Og ikke fått jordmor, da det ikke er nok jordmødre til at alle kan få. Har jo sett hjertet slå da på UL, men er vell noe annet å faktisk få høre den. :) Skal til legen nå i løpet av uken, så får håpe at jeg kan få høre den da:) Lillegutt er veldig aktiv der inne for tiden, så er ikke tvil om at hjertet hans slår iallefall:)

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt hjertelyden ennå. Er 16+2 uker på vei, har bare vert til legen 1gang også da, så er vel kansje ikke så rart! Håper på å få høre den herlige lyden til jordmor om ca 2uker.

Skrevet

Jeg var hos jordmor da jeg var ca 16,5 uker, og gledet meg veldig til å høre hjertelyden for første gang.. Hun prøvde litt, men fant den ikke og da ble jeg veldig bekymret! Trodde man enkelt skulle høre den nå. Jordmor sa det overhodet ikke var noe å bekymre seg for, at det fortsatt er tidlig og hvordan barnet ligger har mye å si. Jeg var likevel forstatt bekymret,og tok en privat UL dagen etter. Der var det en aktiv liten jente, helt som hun skal!

Så mao, ikke bekymre deg! ;-)

Skrevet

Tusen takk for mange beroliggende svar :) Skal til jordmor i morgen, får se om jeg hører den da =)

Skrevet

Jeg var hos jordmor i uke 11 og da mente hun det var for tidlig å høre hjertelyd, men jeg var SÅ innstilt på å få høre den lille. Så hun prøvde likevel, men var veldig bestemt på at hun ikke kom til å lete lenge.

Etter kun et par sekunder hørte vi et lite hjerte som slo veldig fort:=)

Det var en enorm lettelse..

Men det kommer vel an på hvor den ligger, noen ganger kan den være vanskelig å finne. Lykke til:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...