Gjest Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Eldstegutten min har sluttet med bleie på dagtid nå (jippi) Han er 3 år og 3 mnd. Om natten har han bleie, og den er ganske full om morgenen, så han er jo ikke klar enda. Så altså: Hvor lenge brukte dere barn nattbleie?
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Gratulerer:) Johanne sluttet på dagtid veldig tidlig dvs før hun var 2,5 år. Men på natten var vi trege. Jeg orket ikke styre med det så hun var vel 3,5 før hun sluttet.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Okei ;-) Det er jo ikke noe problem at han har bleie foreløpig (heller det motsatte), så vi får bare se det an.
Fire småtroll Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Begge mine to eldste sluttet på dagen og natta samtidig. Eldste da han var 3 år, og han hadde kanskje to uhell på natt, kan bare huske et... Andre da han var 3,5 år, men han hadde noen flere uhell på natten, kanskje en gang i måneden første halvåret, men ikke ofte nok til at jeg satte på han bleie. Nå har han ikke hatt nattuhell siden november, og har fylt fire år.. Det er jo litt forkjell på når de lærer seg å våkne når de må på do, og også når de klarer å holde seg så lenge som en hel natt. Ville overhodet ikke stresset med det enda hvis jeg var deg.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Eldste var 4 år og 2 mnd, vi rpøvde noen ganger før (sluttet med dagbleie når han var 2 år og 8 mnd), men det gikk ikke. Så plutselig begynte bleiene oftere og oftere å være tørr om morningen og etter en måned i strekk med knusktørre bleier sluttet vi. Har ikke hatt et eneste uhell siden, da var han klar rett og slett selv om det tok litt tid :-) Mellomste bruker fortsatt nattbleie, han sluttet med dagbleie i sommer.
anni69 Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Jenta vår slutta med bleie når ho var 2år og 8 mnd. 14 dager etter slutta ho om natta. Mormor som passet henne og glemte at ho brukte bleie på natta, men hu var helt tørr, så det var bare å fortsette.
selfangerkjerringa Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Eldsta sluttet med dagbleie da hun var 2 år og 3mnd. Nattbleien brukte hun et drøyt år til, og var avvent på natta da hun var 3 1/2 år.
Mille** Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Hun var 2,5 år når vi var kvitt dagbleien, men 3,8 år (jada, er feil å skrive det sånn) når vi ble kvitt nattbleien. Var ikke moden før da.
Northernlights Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Det varierte stort,gitt. Det lengste var langt over det normale,men var sengevaeter i mange,mange aar. Saa h*n maatte bruke nattbleie veldig lenge. Gaar bra i dag =o) Man vokser det av seg en vakker dag,heldigvis.
oui-oui Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Sønnen min sluttet med bleie på dagtid da han var 2 år og 9 måneder, og var helt tørr på natta nokså nøyaktig et år senere. Da hadde han hatt bleiefrie perioder innimellom, lot ham bestemme litt selv.
Kaffemocca Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Eldstegutten her slutta med dagbleie da han var 2 1/2.Natt bleie tok vi da han var like over tre år.
isprinsessan Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Sluttet med både natt og dag-bleie da han var 2 år og 5mnd.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Når jenta vår var 2 år og 3 mndr sluttet hun både med bleie og soving på dagtid (hadde blitt storesøster når hun var 2 år så hadde ikke tid til slikt tull mer ;p ) 2 dager etter at hun ikke ville ha på bleie på dagen, ville hun ikke ha på natta (Skummelt!! ) men det gikk overraskende bra! Dette er ca ett år siden nå, og bare hatt 6-7 uhell. Men visste at jenta var klar for det siden hun stort sett siste tiden hadde tørre bleier etter natta og var flink og tisset mye på do/potte når hun sto opp
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 3 1/2år så var han endelig helt tør natta igjennom. Tror det er rimelig vanlig, han var tørr på dagtid i samme alder som din. Tok et par mnd å slutte med den nattbleia. Et tips er å få ham til å tisse før dere selv legger dere, det måtte jeg gjøre med min til han var 4 år. Slo av mesteparten av lyset i gangen og hadde det rimelig mørkt på badet så han ikke skulle bli for våken av det.
EvaL Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Noen barn slutter med dag- og nattbleie samtidig, men det er like vanlig at mange barn må ha nattbleie i mange måneder eller kanskje flere år etter at de har sluttet å tisse på seg om dagen. Et barn blir jo ikke karakterisert som sengevæter før etter blitt 6 år gammel, noe som betyr at det er helt normalt at barn tisser på seg frem til denne alderen og dermed ofte bruker nattbleie.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 Mener å huske at hun sluttet med bleie et sted rundt 2 1/2 år. Hun ble faktisk tørr om natta før hun ble tørr på dagen. En kveld hun skulle legge seg så ville hun ikke ha på bleie... og har ikke hatt det siden. Ikke hatt et eneste uhell. Tror hun var moden for det når hun sluttet. Dagbleien kuttet hun et par uker etterpå. ...men hun forlanger fortsatt bleie for å gjøre "de store tingen"..... slikt kan man ikke gjøre på do må vite...... ;o) Prøver å påvirke til å kutte ut dette nå (er 3 1/2år) men hun er ikke spesielt intr. i det nei.... sukk.... ;o)
To tette + snart ei med flette Skrevet 23. mars 2008 #18 Skrevet 23. mars 2008 Her sluttet eldste med bleier for, oi, rundt et år siden, men han bruker fortsatt bleie om natten. Han er 4 år og 3 mnd nå, og bleiene er fortsatt kliss våte om morgenen. Har vært noen tørre bleier innimellom, men han er tydelig ikke klar for å slutte med nattbleie helt enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå