Gå til innhold

Leikegrin? Er det fortsatt vanlig å bruke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jeg aldri hører om at noen har det lenger! Er det ut?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det fortsatt er vanlig, men jeg skal ihvertfall bruke lekegrind.

Skrevet

jeg har kjøpt lekegrind er jo veldig kjekt å legge babyen oppi der mens storesøster løper rundt så slipper hun å snuble i babyen. vet om mange som har brukt og bruker lekegrind til barna sine.. må jo ikke være oppi der heletiden selv om man har det..

Skrevet

Vi hadde god nytte av en lekegrind. Vi har hund og når jeg skulle ned i kjelleren og sette på en maskinvask, løpe ut i postkassa, dusje ++ følte jeg det veldig trygt at de ikke kom til hverandre den korte stunden.

Skrevet

Vi har lekegrind stående etter førstemann, og kommer nok til å bruke det denne gangen også. Strålende plass å ha leker i iallefall, hehe ;) Denne gangen blir det nok ekstra greit med tanke på at lillesøster gjerne vil ha litt fred fra storesøster, og har en trygg plass å ligge. Så kan jeg leike med storesøster også ;)

Skrevet

Lekegrind må være populært for jeg har nå lett på finn i 3 mnd og alle blir solgt rett forran nesa på meg (og samme dag de legges ut) og til ganske så høye priser. Selv tenker jeg dette som et trygt sted den lille kan leke. Opp fra gulvet og bortfra evnt andre barn og hunder osv. Har tenkt å kjøpe den tidlig så den lille blir vant til å ligge der og dermed ikke protesterer villt når den blir større. Har mange venner som har positiv erfaring med lekegrind så blir spennene å se hva vi mener om dette etter litt egenerfaring!

Ville iallefall kjøpt en med justerbar bunn slik at den lille kan ligge litt høyere opp i starten;)

Skrevet

Har ikke hatt det til noen av mine to, har aldri hatt noe behov. De har fått lov å ordne å styre på gulvet som de vil og når de blir store nok til å gjøre "ugang" kommer de ikke til å ville være oppi den grinda uansett. Er virkelig begrenset hvor lenge man har bruk for den. Når de begynner å rulle og krabbe har det aller best av å være på gulvet. Og før de begynner å rulle og krabbe så får de liksom ikke gjort så mye "farlig" på gulvet. Har to venninners erfaringer og det er at den blir brukt til å fylles med leker, men aldri til å ha ungen oppi;)Men skjønner dere som har hund løpendes rundt da, da er det nok mer nødvendig:)

Skrevet

Ja, vi har lekgrind. Brukte den ikke så mye, men veldig greit og sette lillegutt oppi når en skulle på do eller det ringte noen på døra. Kommer nok til å bruke den mere når babyen kommer, greiet å kunne la den lille få ett sted å være når storgutt leker også har vi hund og da er det fint og kunne legge fra seg babyen ett sted hvor hunden ikke kommer til.

Skrevet

ja vi har lekegrind, i hovedsak kjøpte jeg det pga hunden, men jeg ville hatt det uansett... vi brukte den mye forrige gang, og skal bruke den nå å... vi la han oppi der mye fra starten, og satt også oppi der og legte når ahn var 1 år... veldig greit sted og kunne sette ungen mens du løper i postkassa, lager deg mat, må på do osv... i tillegg får ikke mine barn, og min hund være alene uten oppsyn, og da er leke grina veldig kjekk!!

om ungen bruker den når den blir eldre trur jeg kommer mest ann på hva foreldre gjør det til selv... nei, unger som er vandt til og sitte på armen fra de er 0-3 mnd, ligge litt på gulvet eller lignende fra 3 mnd og oppover vil nok ikke sitte i lekegrind når de er 6-7-8-9 mnd heller!!

Skrevet

Lekegrind har jeg hatt til mine to, og det kommer jeg helt sikkert til å bruke hvis jeg får flere (håper håper...)!!

Skrevet

Jeg hadde lekegrind til førstemann, noe som var totalt bortkastet. Han likte og liker fortsatt best å være med der det skjer, enten det er matlaging, klesvask, internettsurfing eller skruing av IKEA-møbler.... og lekegrinda tok bare opp plass. :D

-Men har sett andre småbarn som koser seg veldig oppi der så det kommer nok litt an på ungen :) Kommer nok til å vente til etter nr.2 er født og se an hva den ungen liker å gjøre på før det evt. blir investert i ny grind. Kanskje morsommere når førstemann kan være med oppi og underholde lillesøster/lillebror litt :D

Skrevet

Hadde leikegrind til minstemann.

Var veldig greit da han var baby å ha ein plass som han fekk fred frå ville søsken ;o) også kunne putte han oppi om det var noko eg måtte gjere i hui og hast.

Men etterkvart så blei den brukt til å oppbevare leiker i og til å stenge av ein hukk i stova der me har datamaskinene.

Har tatt vare på den, og kjem nok til å ta den fram igjen med nestemann også. :o)

Skrevet

vet det er mange som har det.. jeg hadde det ikke til snuppa..og kommer ikke til å ha det til lilelbroren heller... har hørt om mange som har hatt det og det eneste den blir brukt til er å plassere alle lekene i..;) ellers så har jeg og møtt noen som heletiden putter ungene oppi der... kan jo like godt ligge på gulvet å leke..;)

Skrevet

Hadde lekegrind til førstemann,men den brukte vi svært sjeldent.

Venter nå nr 2 og en venninne av meg foreslo å bruke reisesengen de gangene det var nødvendig,og siden vi har hund synes jeg det var en super ide. To fluer i en smekk liksom:)

Skrevet

Her brukte vi reisesenga som "lekegrind" forrige gang, og det blir nok til det nå og.

Skrevet

Har ikke brukt lekegrind til de to første, og aldri følt behov for det heller. Kommer ikke til å bruke det nå heller. Har ikke hund eller katt, og barna ville nok bare klatret over hvis de hadde ønsket det.

Skrevet

Altså de to eldste, ikke babyen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...