Gjest Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Fatter ikke at jeg ikke tenkte den veien da jeg begynte sykepleier-studiet:( Men det er vel ikke helt enkelt å få lærerjobb heller...? Vurderer å ta pedagogikk tilleggsutdannelse, men må jeg da gå på universitet eller høyskol? Mulig dette er urteit spørsmål, men jeg prøver å søke og finner ingen gode svar:s Kunne godt tenkt meg å jobbe i vgs. kanskje, avd helse og sosialfag... eller noe... Noen som vet lønna? Helst hadde jeg ville jobbe i barneskolen, men da må jeg vel ta hele lærerstudiet fra a til å, og det utgår.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Du må ta et år pedagogikk, ja. Vet ikke om du kan ta det på Lærerhøyskolen. Jeg har Ped fra Universitetet, men det var i 2001, så ting har sikkert endret seg. Man må ha undervisningsfag for å komme inn (altså jeg har engelsk, religionsvitenskap etc) Ville ringt og undersøkt med ditt lokale Universitet/ høyskole.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 hmmm, tenkte jeg kunne ha sykdomslære og anatomi f.eks. men må vel ha mere utdannelse innen det også, sikkert. Har jo bare sykepleien i grunn. Kanskje jeg skal ta en ringerunde over påske:)
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Ja, jeg vet ærlig talt lite om yrkesfag på videregående ;-) Har jobbet på ungdomsskole, og litt på allmennfag på videregående. Lykke til.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Takk:) Blir vel litt for spesifisert utdannelsen min, til at jeg kan ta noe særlig fag på allmennfag og ungdomsskolen. Da kreves det vel eeeeeenda mer i forhold til utdannelsen min. Har ikke noe i mot å gå på skole, men det begrenser seg for hvor mye mer jeg vil ha i studielån...
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Det finnes karrieresentere på de store universitetene som kan gi deg riktig veiledning ifht til fag etc.
trollmor & trollungene Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Gå inn på skut.no eller hiof.no. Der finner du informasjon om de ulike ped. studiene. For å undervise må du ha mer ped enn det du har. Har selv gått vernepleier. Studerer nå 2 avd spesped for å kunne komme inn i skolevesenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå