Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke at jeg ikke tenkte den veien da jeg begynte sykepleier-studiet:( Men det er vel ikke helt enkelt å få lærerjobb heller...? Vurderer å ta pedagogikk tilleggsutdannelse, men må jeg da gå på universitet eller høyskol? Mulig dette er urteit spørsmål, men jeg prøver å søke og finner ingen gode svar:s

Kunne godt tenkt meg å jobbe i vgs. kanskje, avd helse og sosialfag... eller noe...

Noen som vet lønna?

Helst hadde jeg ville jobbe i barneskolen, men da må jeg vel ta hele lærerstudiet fra a til å, og det utgår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta et år pedagogikk, ja. Vet ikke om du kan ta det på Lærerhøyskolen. Jeg har Ped fra Universitetet, men det var i 2001, så ting har sikkert endret seg.

Man må ha undervisningsfag for å komme inn (altså jeg har engelsk, religionsvitenskap etc)

Ville ringt og undersøkt med ditt lokale Universitet/ høyskole.

Skrevet

hmmm, tenkte jeg kunne ha sykdomslære og anatomi f.eks. men må vel ha mere utdannelse innen det også, sikkert. Har jo bare sykepleien i grunn. Kanskje jeg skal ta en ringerunde over påske:)

Skrevet

Ja, jeg vet ærlig talt lite om yrkesfag på videregående ;-)

Har jobbet på ungdomsskole, og litt på allmennfag på videregående.

Lykke til.

Skrevet

Takk:) Blir vel litt for spesifisert utdannelsen min, til at jeg kan ta noe særlig fag på allmennfag og ungdomsskolen. Da kreves det vel eeeeeenda mer i forhold til utdannelsen min. Har ikke noe i mot å gå på skole, men det begrenser seg for hvor mye mer jeg vil ha i studielån...

Skrevet

Det finnes karrieresentere på de store universitetene som kan gi deg riktig veiledning ifht til fag etc.

Skrevet

Gå inn på skut.no eller hiof.no. Der finner du informasjon om de ulike ped. studiene. For å undervise må du ha mer ped enn det du har. Har selv gått vernepleier. Studerer nå 2 avd spesped for å kunne komme inn i skolevesenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...