Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer og vil fortsette med og amme. Men noen ganger er jeg så sliten.. Har ikke sovet sammenhengene på uker og holder på og stupe i gulvet. Humøret er så som så.

Så lurte på om jeg ikke får pumpet meg, kan sambo gi MME en sjelden gang hvis jeg trenger ekstra søvn f. eks?

Hun pupper OFTE..og puppene gjør vondt iblandt og da gruer jeg meg til og amme. Hun er nå 5 uker nå.

Men biter tennene sammen for vil at meste av kosten hennes skal være MM..

Hvordan blir det da og gi henne MME iblandt og hovedsaklig MM?

Ang mangen og sånn. Er det dumt så fortsetter jeg med fullamming okke som..

Uff, dette ble vel litt kronglete skrevet men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er 5 uker nå kan det være økedøgn hun går igjennom, jeg ville ventet litt til med å begynne med litt mme, rett og slett for at ammingen skal komme skikkelig igang:)

Når hun blir kanskje 8-10 uker kan du vel begynne så smått med mme, men da kan det jo være at alt er på plass og at du er mer opplagt. Babyen min hang i puppen min konstant de to første månedene, men etter det ble alt lettere.

Så alt i alt ville jeg anbefalt deg å vente litt til.

Skrevet

Okay:) Da er det kanskje det da. Får prøve litt til

Skrevet

amminga er jo fint igang.Selvfølgelig kan hun få mme.Er 5 uker,burde amminga gå greit nå :) skjønner ikke hvorfor du venter med mme.

Skrevet

Ikke noe problem å gi MME :)

Sønnen min fikk bare MME de første 6 ukene, fordi han er født for tidlig og ikke klarte å ta pupp, og det gikk helt fint det :) Frisk og rask har han også vært :) Viktig at du får hvilt litt også. Man kan faktisk ende opp med å produsere mindre melk hvis man er helt utkjørt..... og da er man jo like langt....

Er egentlig greit å vende babyen til å kunne ta flaske også... Vi holdt ikke flasketreningen ved like fordi jeg var redd for at han ikke skulle ta puppen igjen når vi endelig var i gang med amminga, og det resulterte i at vi hadde et vare strev med å lære han det på nytt...

Gi MME med god samvittighet du, og få deg litt søvn :)

Skrevet

Hei =)

Vi gjør det akkuratt sånn som du hadde tenkt til.. ikke noe problem :) Er kjempedeilig og kunne sove en morgen :)

Kjøp den ferdigblanda NAN 1 - så blir det litt lettere for mannen sin, den er jo bare å slenge i mikroen! Så slipper han å koke vann, så avkjøle det og alt pulver styret :)

Et lite tips er å gi en halv t.skje med Maltekstrakt i NAN, fordi babyene kan bli litt harde i magen av den:) Er ekstra godt med malt i syns min gutt, for det smaker litt karamell av melka ;)

Skrevet

åå, nå ble jeg lettet...Er så redd for og gjøre feil. Amminga går jo greit og hun har fått MM på flaske da hun var nyfødt for hun var for svak til og suge nok av puppen for hun hadde gulsott. Så de på sykehuset ga henne flaske da hun lå til sånn lysbehandling og det gikk fint.

Og så nå frister det og legge seg og kunne sove 4-5 timer i strekk hvertfall men er ikke alltid jeg får pumpet meg så har sånn NAN 1 her og fristet til og si til sambo at han kan ta dette skiftet en natt.. Han gjør det gjerne men var redd jeg kunne "ødelegge" noe. Men hvis flere gjør det samme så er det godt og høre. Alt ble lettere nå:)

For blir jo hovedsaklig pupp. Er kun snakk om enkelte tilfeller. Var bare usikker på og mikse liksom om det gikk bra:)

Takk for svar:)

Skrevet

Hei.

etter råd fra HS gir jeg mme av og til. rett og alett fordi minsten ikke alltid blir mett. så da er det ofte jeg gir han om natta, for da er jeg så innmari sår og han ikke så flink til å suge. Pumper oxo da, hvis ikke sprenger jeg!

Skrevet

Kan du ikke pumpe deg og fryse ned slik at sambo kan gi den melka på natta og du sove?

Det har fungert så fint hos oss når jeg har vært helt kjørt! Etter hun ble 4 mnd startet vi med MME, før det så har vi brukt frosset mm.

Så lenge ammingen og teknikken er etablert ville jeg absolutt øvd med flaske slik at sambo/andre kan gi deg litt avlastning!

Faren med å begynne å gi mme så tidlig er produksjonen din. babyen er den som beste tar seg av den reguleringen til sitt behov, så det er kanskje lurt å prøve å pumpe i stedet?

Det er viktig at mammaer får seg søvn!!!! det fortjener både du og babyen, og samboeren din :)

Skrevet

Ja, det har heldt seg at jeg pumper så gir samboeren min det mens jeg gjør annet husarbeid f.eks.

Men tenkte hvis jeg ikke har rukket og pumpe akkurat den natta evt. og jeg nærmest stuper da jeg går at jeg da kan utsette det en omgang siden hun ammer så ofte. Blir jo kanskje 4 -5 timer. Får hun ikke melk minst annenhver time så skriker hun og da bruker samboeren min og si at hun mamma hjelper..Ja det gjør jo det og men,...

vet jo det er sånn og være mor og elsker rollen jeg er i nå:)

Men hvis det finnes løsninger til og gjøre det litt lettere da det gjelder søvn så blir jeg glad:)

Nå er det jo kun snakk om sjeldne tilfeller da da alt er slitsomt:)

Godt og få mange innspill:) Godt og ha noen og spørre og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...