1prinsesse+2engler Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 ...når man er sykemeldt fra sin nattstilling og går dag/kveld i stedet? Jeg jobber 100% natt og har tenkt å unngå ALT som er en risiko neste gang jeg blir gravid. Er sikkert litt hysterisk, men etter å ha mistet i 18.uke, så tar jeg INGEN sjanser neste gang!!
LanoLotte14.07.2008 Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 jeg vet ikke 100 % men det tror jeg ikke at man får. mener min mor ikke fikk sitt natttilegg når hun var sykemeldt fra sitt natt arbeide
2SmåTroll Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Jeg får tilleggene mine selv om jeg er sykemeldt.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Min samboer jobber i helsevesenet og når han er sykemeldt får han alt han skal ha av tilegger,det vil si nattilegg,heletilegg,høytidstilegg osv. Vet ikke om dette bare er innen den sektoren,eller om det gjelder alle. Hvis du vil sykemelde deg,bør du prate skikkelig med legen din og få ham på din side,ikke alle leger som sykemelder så lett,men jeg har full forståelse for at du vil unngå all risiko for å miste,ingen problemer med å forstå det. Lykke til
Tante Gustava Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Hvis du er sykemeldt og ikke jobber, så har du krav på tilleggene dine. Men hvis du "bare" har en legeerklæring på at du ikke skal gå nattevakter, og i stedet går dag/kveld, altså får tilrettelagt arbeidstid, så har du ikke det. Da får du tilleggene for den tiden du faktisk jobber.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Jeg fikk utbetalt samme sum som når jeg jobbet, så regner med jeg hadde mine natt- og kveldstillegg inkludert når jeg gikk sykemeldt iallefall.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Det er opp til arbeidsgiver om du skal ha tilleggene dine når du omplasseres. er du ansatt i en IA bedrift vil jeg tro du får det. Hvis ikke du får det ville jeg valgt å være sykemledt med tanke på hva du har opplevd. Undersøk med arbeidsgiver og ta en samtale med legen din.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Bare legge til at jeg jobbe natt i kommunen g får alle mine tilegg samt avtale lønnen min om jeg vil gå over på dag/kveld isteden. Arbeidsgiver kan søke om tilrettelegginstiskudd fra NAV og vil da ikke tape noe på ta du får tileggene dine uansett.
1prinsesse+2engler Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. mars 2008 Jeg er sykepleier og jobber i staten, og det er IA bedrift.Jeg var sykemeldt i nesten tre mnd nå sist, pga alle komplikasjonene. Da fikk jeg alle tillegg. Legen min er veldig grei og forståelsesfull, så det er ikke noe problem. Vi driver å skal kjøpe oss hus, og da har vi ikke råd til at jeg evt går ned mange tusen i mnd pga tap av natt-tillegg.
Trulte76 Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 eneste som står er jo at visst man skal regne ut grunnlaget så tar de ikke med overtidsbetalingene.. Tilegga er jo av ordinær lønn vil jeg tru..
1prinsesse+2engler Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2008 ja...de er vel som ordinær lønn å regne....?!
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Om du er sykemeldt får du alle tillegger utven videre (natt- helg- hellgidag) Men det er om du skal omplasseres til dag/kveld det er opp til arbeidsgiver. men siden du er i IA bedtift vil jeg nesten sikkert tro at du får nattilegg selv om du går dag. ellers hadde iallefall ikke jeg vært intressert i å omplasseres..
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. mars 2008 #13 Skrevet 22. mars 2008 Enn får kvelds natt tillegg og lørdag og søndags tillegg når enn er sykmeldt fra den stillinga enn går. Men hellig dagstillegg får enn ikke når enn er sykmeldt hvis enn har vært sykmeldt i mer enn 16 dager, for etter 16 dager er det nav som betaller sykmeldinga til arbeidsgiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå