Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 ...vet vi noe om hvor vanlig det er å revne under fødselen? har tre venninner som nettopp har født, ingen som har så mye som en liten rift engang. håper jo på at jeg er like heldig.. men det er kanskje mer vanlig at det faktisk revner litt..? og isåfall, gjør dette veldig vondt, eller merker man det kanskje ikke så godt opp i det hele..?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 om du skulle revne litt kjenner du ikke det.mange jordmødre har lært seg den finske teknikken med å skru barnet ut,og fare for å revne da er minimal.jordmødrene veilleder deg under hele prosessen. ønsker deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Jeg ble klippet sist og hadde ingen problemer med det. hadde til og med sex etter 16 dager uten at det var vondt. Tror ikke det er så mye å bekymre seg for altså.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Men det er bevist at det hjelper å tøye i mellomkjøttet med olje for å unngå revning.
Mitzy Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Nå skal det sies at jeg hadde angst for revning da jeg skulle føde. Da mener jeg at det var dens største skrekken!! Men jeg fødte og revnet litt(to sting) Da jordmor sa jeg måtte sy så jeg bare dumt på henne. For enset ikke noe til det i det heletatt! Så når hun sydde hadde hun på bedøvelseskrem og jeg så bare på den lille på magen. Merka ikke noe:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Det mest naturlige er vel at vi ikke får noen rift i det hele tatt,eller at vi får en bitteliten en,men så er det jo noen da som er veldig uheldige og revner mye...er ikke sikker på hvor mange % det er,men sikkert ikke så mange..(for de fleste som står i fare for å revne skikkelig blir vel klippet vill jeg tro)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Jeg revnet en del innvendig og utvendig.... Merket ikke en dritt når det skjedde. Måtte sy en dels sting,men nå er alt fint igjen...ser det ikke en gang. var litt ``ekstra sårt i de første dagene....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Åh, tusen takk for alle svar dere. Merka angsten minket betraktelig!! HI
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 Jeg fikk total ruptur, altså revnet hele veien både innvendig og utvendig. Merket ikke noe av det. Måtte få spinalbedøvelse etterpå å bli sydd da så det er det jeg synes var mest bittert fordi jeg ikke fikk de første timene sammen med gutten vår og pappan. Nå ¨håper jeg at jeg ikke revner når jeg skal føde om kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå