Gå til innhold

Barn med diare i 2 uker. En alarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 1år og 7 måneder som ikke er helt bra.

Han har hatt diare nå i 2uker, ellers har han matlyst og er aktiv.

I dag har han blitt enda værre. Han har bæsjet 7 ganger i dag, og sliter med urolige netter. Har innemellom vært sår, men gått fort over med hyppig bleieskift og masse smøring.

Jeg vil dra på legevakten i morgen, men far mener legevakt er for akutt tillfeller. Er enig i det, men... jeg synes vi skal ta en tur

Noen som vet om det er noe som går? Eller kan han kanskje blitt alergisk mot feks melk eller andre matvarer? Noen som har hørt eller vet om noen lignende eksempler? Eller er det noe som går over av seg selv? eller er jeg bare hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

synes ikke du er hysterisk. jeg hadde nok kontaktet lege hadde det vært mitt barn. bedre å få det undersøkt og finne ut av årsaken enn at barnet skal plages om nettene og kanskje om dagene også... iallefall med så mange bæsjebleier, som 7 stk, på en dag!

jeg synes du gjør rett i å ta en tur på legevakten hvis ikke det er muligheter for å få kommer raskt til hos fastlegen.

ønsker dere lykke til! :)

Skrevet

Det er visst vanlig med diarè i lengere perioder for disse små og det er som regel ikke noe farlig så lenge barnet spiser og drikker og er i god form. Men 7 bleier på en dag er jo mye så jeg ville nok også kontaktet lege hvis jeg var deg.

Skrevet

dro du til legen?

jeg ville nok tatt kontakt med legevakten iallefall. det som er farligst er jo om han ikke får nok veske i kroppen når alt renner ut. tisser han også? eller er det kun diare som kommer ut?

det er iallefall viktig å gi han masse drikke.. har hørt at blåbær saft skal være bra...

Skrevet

Ring legevakten! det er tross alt gått 2 uker(!) Men allmenntilstanden er det de ser på om det er alvorlig.

PS: gi han farris og eplemost. Raspet eple. det binder magen. Og ikke gi han pære, det er avføringsmiddel nr 1 :-)

Skrevet

Jeg hadde helt klart tatt en tur til lege. Diare i to uker er lenge. Det kan jo skje at de får et virus som sitter i lenge, men det er greit å få det avklart.

Skrevet

Drar til fastlegen så fort vi får time. Han er flink til å drikke vann, og han har matlyst og er ikke slapp. Ingen feber bare litt sliten og trøtt, så det er jo egentlig ingen akutt! Vi drar som sagt fort vi får time og får kartlagt hva det er, så han kan bli bra igjen. Imellomtiden har vi kuttet ut melk, men enda litt tidlig å si om det har hjulpet noe. Han får enkel fordøylig mat som gulerøtter, ris, banan, eple og brød med blåbær osv.

Skrevet

Hei! Min datter på 20 mnd har og diare i 10 dager nå

tenker å ringe til helsestasjon etter påske da blir det 2 uker

hvis ikke det blir bedre da

hun har ikke feber, virker frisk, drikker masse vann,

hun drikker ikke melk i hele tatt, kun får litt i grøten

hun sitter på potta regelmessig så vi får ikke så mye bæsjebleier

men av og til det kommer i bleie ja

har lest i den store boken om Barnet

diare=omganssyke så det er tarm infeksjon

men hun kaster ikke opp

tror når det var varmt i forrige uke så var hun mye bort til med hendene

sine(steiner feks) og etterpå i munnen da

har ikke lyst å gi hun medisiner håper at kroppen helbreder seg selv

menneske kropp er en perfekt maskin

men skal ringe HS på tirsdag nå er det stengt

håper det går bra med ditt barn

kan du fortelle her hva legen sa til deg hvis du ringer på legevakt?

takk på forhand

Skrevet

Det skal jeg gjøre ^^. Må holde hverande opptaterte her.

Nydelig navn på barnet ditt, hu heter det samme som meg ;o)

Skrevet

Vi synes og at navnet hennes veldig fin vi :-)

så er din og

ringte HS i dag hun sa at hvis allminelig tilstand til datteren blir

dårlig hvis hun virker syk DA skal jeg kontakte lege

men hun virker ikke det

i dag var litt fastere avføring men ikke helt bra da..

i morra blir det 2 uker siden dette begynte

hvordan går med barnet ditt marge Simsons?

Skrevet

Prøv å hold barnet vekke fra melk... alt som inneholder melk må vekk.. veldig stor sjangs å få melkeallergi når barna er små.. vokser d av seg om d raskt blir behandlet.. :) min lille hadde d og er 2 år no. å allergien er vekke :)

Skrevet

Hei, vi har ikke fått time til fastlege før 4.april? Snakket med de i tlf, og de berolet meg med at så lenge han tisser er det ingen fare ettersom han ikke har feber el. Avføringen har gått fra 7 ganger om dagen til 3 og ser noe bedre ut (ikke bare vann, men nå mer som bløt røre). Han tisser og mer normal mengde og lukter ikke like ille. Prøvde å gi han litt melk, for å se om han ble værre. Prøver veldig forsiktig, foreløbig har han ikke reagert på det.... vi ser ann vidre i morgen! Han er i sin tredje uke.

Skrevet

Hei! i dag er det akkurat 2 uker med min jenta

og hun har blitt bra

avføringen ikke bløtt nei, men ikke helt fast

kanskje det er over da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...