hm hm Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Ser at når vi kommer i familieselskap så får barna våre sitte på barnebord der de får servert pølser, mens vi voksne får skikkelig mat. syns det er dumt, for jeg vil gjerne at barna mine spise det samme som oss. De går jo glipp av mange smaksopplevelser hvis det alltid skal lages egen mat til dem. Vi har hatt familieselskap nå og jeg serverer konsekvent samme mat til barna som vi voksne spiser. Det ender med at barna ikke spiser fordi de "ikke liker" (smaker ikke engang), de spiser til nød noe av tilbehøret. Våre barn spiser og skjønner ikke hvorfor de andre ikke spiser he he Jeg sa fra at jeg ikke har laget noe eget til barna og at jeg generelt ikke er noe for pølsertrenden. Da følte jeg at noen av foreldrene ble oppgitt og himlet litt med øynene bak ryggen min. Lager dere egen mat til barna i familieselskap??
*dum&deiLig*™ Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Jeg serverer det samme til alle, men serverer da pølse og pizza til alle. Det er mat som er lett å spise for liten og stor.
Psyche Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Lager ikke egen mat til barna nei...mine må spise det samme som oss andre både til hverdags og fest. Og de må smake før de kan si om de liker det eller ikke. Om de ikke liker noe, så er det greit, tvinger dem ikke til å spise ting de ikke liker. (foreløpig har dette vært mest aktuelt med eldste da..yngste spiser stort sett babyglass enda) Det eneste eldstemann ikke spiser er sopp, han har smakt sopp.men brakk seg av det, så han liker det VIRKELIG ikke.. Yngste har foreløpig likt alt ho har fått servert, men så er hun bare 9 mnd også da..
Den lille prinsesse Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Jeg gjør det, men det er vel egentlig pga min egen datter er syk kresen. Vil ikke at henne skal gå sulten. De andre foreldrene kan velge hvilken mat de vil gi. Forventer ikke at andre skal lage spesial mat til min, hun får det som blir servert. Men vi tar høyde for det før vi drar, og pleier å gi jenta vår litt mat hjemme slik at hun ikke skal gå sulten. Er hun i humør spiser hun det som blir servert også!
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Kommer jo veldig an på hva vi serverer, men her har vi 2 barn som spiser alt og 1 som er supersær.....så jeg har alltid noe som jeg vet unger liker i tillegg.
Den lille prinsesse Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Min eldste har akkurat blitt 2 år. Hun ble kresen i fjor sommer og det har vedvart...hun har sine perioder med diller da! For øyeblikket er det eggerøre og røkelaks, og pølse...spiser all frukt!
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Det er rart at noen familier avler barn som bare spiser "barnamat" og ikke liker ting. Vi har alltid fått det samme, og jeg tror alle barna, barnebarna og oldebarna spiser akkurat det samme.
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Jeg lager EN middag, den består alltid av kjøtt/fisk, poteter, andre grønnsaker og forskjellig tilbehør. Da finner man alltid noe man KAN spise. Snuppa her i huset må smake to biter av alt jeg serverer, liker hun ikke så får hun slippe, men hun får ikke noe annet isteden. Da kan hun spise tilbehøret Snuppa spiser derfor ALT så og si, og det er vi veldig fornøyde med. Hun får smake på alt hun vil smake på også, når vi hadde ost og vin for eks fikk hun smake på ostene, og hun likte godt både castello, gorgonzola og brie, oliven knasker hun også.. Synes det er litt frekt å forvente at folk skal egen mat til barnet ditt når man drar på besøk..
hm hm Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. mars 2008 Hvorfor liker de ikke når de ikke har smakt da? Fordi de er vant til å få pølse.... Den vanen vil ikke jeg være med på! Tenk på hva de går glipp av da!
trollmamma Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Vell, når me har familieselskap, så lager eg gryterett med alt tilbehør og pølse i brød. Så et ein det ein vil ha, både voksne og barn. Til kvardags lager eg ein middagsrett, og det er det. Mine barn et det meste, viss ikkje, så et dei tilbehøret. I barneselskap derimot, så blir eg såååååååå glad viss bursdagsbarnet ønsker seg pølser til mat hehe. Litt lettere å styre med enn pizza eller burgere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå