Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Jej er i uke 36, og lurer på når det er vanlig å bli hoven? blir alle det?
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 aner ikke om alle blir det.. men er selv i uke 38 imorgen, å føttene mine har blitt stooore ! gått opp 2 sko str!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Nei, alle blir ikke det. Det er vel derfor de har denne skalen (0, 1, 2 eller 3) på helsekortet for gravide, ødem er det ikke det det heter? Jeg er i uke 39 og har ikke noe vann i kroppen og er ikke hoven i verken føtter eller andre steder. Var ikke det sist heller, så noen av oss bare får det ikke. Aner ikke hvorfor. Høres ikke noe behagelig ut, så håper dere ikke blir verre :-)
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 vet ikke når det er "vanlig", hadde det ikke sist og, bank i bordet, har ikke fått det nå heller.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 jeg er i uke 35 og har nå 3+ i ødem. Men dette kom lenge før "slutten" hatt det en stund nå. Værste jeg har vært med på. Håper dere som ikke har slipper dette. For dette er 1000 ganger verre enn BL
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 ikke alle blir hoven i bare beina, men hendene og annsiktet også. Sålangt er det ikke så ille, føttene hovner opp på natten, men ellers bra. Jo også hovner det opp etter handletur/spasertur.
sekstisjuer Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 I mine to første svangeskap var jeg ikke hoven i det hele tatt. Med nr. tre hovnet jeg kun de to siste dagene før han ble født. Med nr. fire var jeg veldig hoven den siste halvannen måneden før hun ble født. Nå er jeg i uke 28 og har hovnet til kvelds de siste 5-6 ukene. Tror dette med å hovne kan være veldig individuelt.
Linn-pinn05.04.08*fødeklar* Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Nei heldigvis blir ikke alle det. Jeg priser meg lykkelig for at beina mine (og resten av kroppen) er slik som før, altså ingenting vann. Jeg har gjennom hele svangerskapet hatt 0 på "ødemskalaen" til legen. Men jeg tror dette er meget individuelt, noen ganger kommer det an på årstiden også. Har hørt at det er vanligere om sommeren. I tillegg kan det være arvelig med hvem som har anlegg for å få vann i kroppen (men trenger selvsagt ikke være det). "God bedring" til dere som virkelig sliter med mye vann, føler med dere!
Mammaen til Turid Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 jeg er nå 35 uker, og kan fremdeles gå med min forlovelsesring, ikke alltid om natta, men det har jeg hatt problemer med før jeg ble gravid også da.. det hender jeg må ta av meg ringen og evt. klokka, men stort sett går det bra.. har ei venninne som hovna opp allerede når hun var 4 mnder på vei..
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Nei, ikke alle får ødemer. Jeg fikk det ikke med nr 1, blir spennende å se om det skjer denne gangen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå