Plutseliten :) Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Sunnmørsalpene Vi har kommet til svigerforeldre og blir oppvartet og oppdekt etter alle kunstens regler.De vet ikke hva godt de kan gjøre for oss,de hadde gjort så flott i stand til vi kom,følte oss så velkommen :)De hadde funnet frem tripptrapp stol med bøyle og pute til minstemann,tatt ned stellebord,lagt fram håndklær med bamser...kjøpt inn bleier,grøt og middagsglass.De hadde tilogmed satt opp trappegrind oppe og nede i trappen. Masse deilig mat,nydelig påskevær med masse snø,sol og frisk luft. Da vi landet på Molde i går fikk vi kofferten,men vognen og alt yttertøyet til minstemann sto igjen på Kaos.Gardermoen.Den hadde liksom bare ikke blitt med flyet. Sent i natt kom ekspress bil fra SAS,da var vognen blitt sendt til Ålesund. Da den skulle kjøres hit sto den fast ved et snøras som gikk ved Strandafjellet. Det gikk vi akkurat og heldigvis klar av Idag har det vært tur til Hellesylt og besøk hos en hel haug med familie...haha..og den dialekten fort i munnen på hverandre med interne ting...hadde jeg mere enn nok å prøve å nikke og riste på hodet på de rette stedene Og tror ,uten at jeg er sikker at i denne delen av landet er det VELDIG vanlig med krystall,nips,hvite blondegardiner og fryktelig varme hus og kafffi Og kaker,kaker,søtsaker,kaker og søtsaker...hehe jeg tenker på den SAS reklamen....og vi flyr deg tilbake når du har fått nok..."også kromkaka,fyrstekaka åååå,rullekaka " Eldstedatter har jeg telefonkontakt med i Praha....hun spiller håndballturnering.Hun har det bra,spiller bra og savner mamman bare litt Ha en fortsatt god påske allesammen,kos dere der dere er,med familie og venner....kos dere med lam og god drikke,og med påskeegg fylt med godteri og ikke påskeliljer God klem fra....
Natteravnen* Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 He-he, ja du veit å beskrive den sunnmørske gjestfrie kaketradisjonen du! arti lesing det der. Synd du ikkje kom før , men kanskje vi får sjangs å trefast en annan gong. Skulle sjølv vore på ftrandafjellet i dagane framover, men det ser foreløpig dårlig ut mht framkommelighet til hytta....
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 En ting er sikkert.Jeg tror helt sikkert dere har det toppers =) kaker og stæsj,det hører med vet du,hehe
tebekaa Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Så deilig å føle seg så velkommen, da! Dere er heldige! Skulle gjerne hatt litt oppvartning selv akkurat nå, kjenner jeg. Kanskje uten fyrstekake, he, he:) Har aldri helt forstått meg på den fyrstekaka, altså, selv om jeg har vokst opp med den til alle selskaper og høytider. For ikke å snakke om Toscakake! Er det egentlig noen under 70 som liker disse kakene? Kos dere videre, med eller uten fyrstekake;-)
Natteravnen* Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Syns fyrstekaka er god eg....... mange gode minner om bestemor her! ;-) men toscakake er eg ikkje heilt inne på...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Snakk om å treffe spikeren på hodet ja!! Fryktelig varme hus og søte kaker og kaffe:-)) Jeg måtte be pent, hver eneste morgen, om ikke vi kunne slå ned på varmen, for jeg trodde nesten overgangsalderen hadde satt inn;-D Så deilig å bli oppvartet, det er gull med slike svigerforeldre. Vi kom hjem igjen i går kveld og det var trist når vi skulle reise, for der sto de to gamle igjen med tårer i øynene og syntes det var så trist så trist.....aller mest fordi lille rosa har satt huset og livene deres på hodet siste uken. Og virkelig satt sine spor:-) Det var dog deilig å komme hjem til eldstemann og hybelboer:-) De hadde ryddet og vasket og gjort det fint til vi kom hjem:-) Håper dere får noen deilige dager i alpene og at solen ikke svikter:-) Her skinner den inn soveromsvinduet og det er så deilig!!! Klemmer fra
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Jeg leste det andre innlegget ditt før dette......Og da blir det jo enda mer trist....... (( Uff....at det går an å være så snille og så ufine i nesten samme åndedrag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå