Gjest Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 1. Østerdalssokker. Det er ingenting som er mindre egna til stille ettertanke enn å forsøke å få festa reima på utsida av støvelen med ei hånd når man har sju lag klær og dårlig tid og vassevei til utedo. 2. Mensen på hytta - helt utenom tur. Nei, det er ikke plass til dameromper i Libero Up&Go. Men muligens er det et gudsbevis at det i det hele tatt lå igjen ei bleiepakke fra ungen var liten.
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 den hotline forbindelsen til oven var vel litt overbelasta etter familiekrangler, snøblindhet og småsvidd fryd på påskefjellet......hihi.....mulig han satte deg over på feil linje da....
oui-oui Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Hehe, plutselig føles bypåske merkelig riktig...
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Hehe, men du så hvor kort lista var, oui-oui, det var ikke veldig mye djevelskap. Mest var det strålende sol fra tidlig morra til kveldinga, fantastisk skiføre, 50 kilometers 180 graders utsikt fra sørhellinga, sinnsyke pulk- og skikonkurranser, kakao og pølsegryte og toast med røkelaks, påske-eggjakt på låven og sprakende fyr i ovnene om kvelden mens jeg knuste de andre i siste stikk og fikk tyn av poden i svarteper...
oui-oui Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Du unnet meg ikke den der, nei..? Akkurat sånn jeg husker min barn- og ungdoms påskefeiring! Jaja, vi har da vært på ski et par dager, vi også, selv om det er grenser for hvor langt man kommer med en debuterende 4-åring :-) I dag vendte vi nesa hjemover altfor tidlig pga grinete 1-åring som selvsagt sovnet tvert vi kom i bilen, så nå har jeg sittet på terrassetrappa og spist appelsin og drukket lunken solbærtoddy med neglesprett i frisk bris på pur trass. Er det påske så er det faen meg påske! PS. Det er i dag det skal være påskeeggjakt. Er ingenting hellig lenger?
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Ja, fireåringer har begrensninger, ikke minst på motivasjonen... vi gikk gjennom ganske mye rosiner og sjokolade for i det hele tatt å komme oss inn til hytta, og hun var ikke debutant heller. I dag har vi forøvrig gått over til bypåske vi også, med hagesenter og frø og det hele, og det er kaldt som ville helvete, men i alle fall sol! Angående din ps: jo, påske-eggjakta er hellig, men dagen er da vitterlig i morgen, påskemorgen, om man skal være veldig vrien? Men for å få gjort den på et sted hvor den er morsom, dvs gammel låve, ble det gjort unna på en uhellig tidlig dag, gitt...
oui-oui Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Påskeeggjakt med skattekart eller rebus foregikk alltid rett før barneTV-tid hos oss, så da forventet jeg i grunnen at det var sånn det foregikk i de tusen hjem :-) Mannen min mente også at det egentlig skulle være i morgen, men han ble nedstemt - her er det mine tradisjoner som gjelder!
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 Dette er nok den ene greia jeg ikke har trumfa gjennom mine tradisjoner på (siden de stort sett alltid er bedre og ikke minst riktigere), siden jeg har vokst opp med alt godiset inne i pappegg som ble delt ut på starten av påskeferien (altså lørdag før palmesøndag). Eggjakt kom med mannen. Noe bra skulle jo han ha med også. Men låvevarianten kom med hytta, og den er uovertruffen, den er nemlig ute-men-inne (gammel og gissen, men tak over hodet).
KaMa Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Som fattig og tradisjonsløs leser jeg til øyet er stort og vått. Alt jeg ikke vet om feiringer.. Med utelukkende bypåske og pugging har jeg våte drømmer om fremtiden og alt den _må_ bringe...
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Hm, flashback til fattige puggepåsker... de var faktisk veldig fine de og, påskemarsipanen kjenner ingen grenser..
KaMa Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Sant nok. Men det er mangelen på tradisjoner jeg kjenner på.. Tror jeg holder på å bli voksen. Eller jeg holder på å innse at jeg er forelder. Veldig uvant.. :-/
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #13 Skrevet 22. mars 2008 Fordelen din som voksen og fersk forelder er blanke ark, ergo ingen som blir skuffa over noe, og du kan utelate alt du ikke likte som barn sjøl, og legge inn noe som er bare ditt. Det tar noen år å lage seg til, men jeg ser hvor fornøyde ungene er med det som alltid "må" gjøres til jul og påske og bursdager og sånt. Noe av det er såre enkelt, som ei fast skål til halloweengodis, noe (smultringer var siste tilskudd) krever litt mer, men det er uansett (siden du er ditt eget meneske) noe du sjøl velger, ikke fordi andre mener at det bør være sånn. Rett og slett "drit i slekta, til helvete med de andre, leve KaMas påske".
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Mensen på hytta? Æsj, ekkel tanke. Takke meg til gode fasiliteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå