Gå til innhold

Er det noen som røyker her inne???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, røyker en del, har prøvd å slutte å røyke men det går dessverre ikke :( Får det rett og slett ikke til, uansett hvor mye jeg prøver...

Har barn og alle de tre barna røykte jeg med og får til slutt, ja ja men det har ikke skjedd noe med dem.. Får høre mye at jeg er egoistisk, blir selvfølgeli lei meg, fordi jeg vil ikke være en dålig mor......

Har ikke smakt alkohol i graviditeten og jeg vet mange som drikker nesten hver helg og de mener at røyk er det verste for barnet. De sier åsså at litt alkohol ikke gjør noe skade, men hva er verst ikke vet jeg...

Er det noen flere som sliter med å slutte å røyke????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

desverre så har jeg ikke klart å slutte denne gangen. Er ille. Har sagt til alle at jeg ikke røyker lenger og smugrøyker :( Det blir det jo selvsagt lite røyking av. Daglig blir det max 3 og nå som det er ferie ingenting for mannen og familien hadde klikka om de hadde visst det ja!

Uff, må virkelig si at jeg hater meg selv fo dette....

Skrevet

hei.

dere vet at det kan ses på morkaka om mor har røyka i svangerskapet, ikke sant? vet ikke om alle JM kommenterer dette, men vet iallefall at noen gjør det.

Skrevet

Må dessverre melde meg på.... smugrøyker jeg også...for alle... Røyker alt fra 1 til 10 om dagen...Hver gang sier jeg til meg selv; nå er det den siste, men sprekker gang på gang....

Skrevet

Huff ja, røyker enda.. Røyker bare mer når jeg tenker på at jeg ikke må røyke, så har egentlig bare lagt de på is... Røyket også forrige svangerskap. Morkaka var helt fin, kunne ikke se at jeg hadde røyket engang enda jeg røyka 7-.8 pr dag. Og sunn og frisk var barnet.

Ikke noe unnskyldning dette altså.. Stor respekt til de som klarer å slutte i svangerskapet!

Skrevet

Dette er TULL.. det kan vises. Morkaka mi var helt clean etter forrige fødsel. Ingen tegn til røyking overhode

Skrevet

Jeg og er en smugrøyker. Røyker aldri ute. Kun hjemme. Gubben har nettopp sluttet. og etter å sett han så dårlig med abstinenser, gjør det meg enda mer redd for å i det hele tatt prøve.

Regner med at man slutter litt automatisk på sykehuset. Da man har andre ting å gjøre , å tenke på?

Skrevet

Jeg røyker...Har prøvd å slutte flre ganger,men sprekker hver gang :(

Skrevet

Klarte å slutte på dagen,da jeg fikk vite at jeg var gravid...Holdt meg i 6 mndr...nå tar jeg 1-2 røyk til dagen..sukk..

Skrevet

ja jeg røyker neda:( jeg har så utroli dårli samvitihet. men jeg røyker bare mer vist jeg tenker på å slutte,så da tar jeg d heller med ro når d gjelder å slutte,å klarer å røyke mindre av d.

synst d er så urtoli bra atfolk klarer å slutte. stor respekt for de!!

Skrevet

Jeg røyka hele mitt svangerskap med gutten, maks 5 om dagen, men lell, jeg røyka!!

og vet dere hva JM sa til meg når jeg hadde født? "Dette er den friskeste morkaka jeg har sett på lenge"!!!!!

Skrevet

jeg slutta på dagen, røyka i det jeg satt å venta på resultatet på testen, når det var en blå strek der så slutta jeg!!!!!

stolt=)

men har vært konstant røyksjuk gjennom heeele svangerskapet, nå har jeg bare 3 uker igjen, å jeg dør etter å få tatt denne røyken!!!

har hatt muligheten til å ta en røyk når jeg har vært hjemme, men får meg liksom ikke til å gjøre det!!!!

nyttårs-forsettet mitt er å begynne på med røyken igjen=)

ett spørsmål, noe jeg rett å slett ikke tør å spørre jordmor om, hvor fort etter fødsel kan jeg ta en røyk?

jeg skal ha keisersnitt 6 uker tidligere, røyken går vel over i morsmelka??

Skrevet

Jepp jeg røyker, kun mamma og sambo som vet, har seff kutta ned betraktelig, men å kutte ut helt går ikke. Og det med morkaka må være tull, tenk på de gravide som har røykende samboer, venninner o.l da blir man jo passiv røyker som sikkert setter spor på morkaka så nei vettu hva tror ikke morkaka kommer ut svart selvom jeg smugrøyker litt.

Ja jeg føler meg elendig men jeg er verken egoist eller barnemisshandler, bare avhengig..

Skrevet

RØyken går over i morsmelka ja,de får nikotinen...Trur det står at om du røyker når du ammer bør du vente til rett etter du har ammet...Trur ikke jeg hadde turt å ta sjangsen men,de får mye lettere kolikk om du røyker når du ammer...Har sliti med dette selv,VELDIG røyksyk,men jeg skal ihvertfall vente til jeg er ferdig med å amme.

Skal nok også prøve å ikke røyke så mye...Røyka ikke mye når jeg gjorde det,gikk mest når jeg var på fest.Kunne ha en 20 pakkning i fire dager uten problem...

Skrevet

hei..

jeg røyker også..

har prøvd å slutte, men havnet inn i en mørk depresjon, så det gikk dårlig..

jeg har diskutert det mye med jordmor..

hun sa til meg at det ikke var krise, og at det var de siste 2-3 månedene, hvor veksten var viktigst som var "verst"..

så hun sa at jeg skulle prøve å trappe ned/ røyke mindre de siste månedene..

men hun var veldig forståelsesfull ang røyking..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...