Gå til innhold

Guacamole.. oppskrift på den beste.. noen som har?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, her kan jeg ikke bistå... men om du skulle finne på å kjøpe en så syns jeg Kims sin er best. Dvs det er den eneste jeg liker *ler*

Nå fikk jeg lyst på grøntklin og tortilla chips

Skrevet

Tja, best og best - og oppskrift og oppskrift... Vi gjør det enkelt og greit, moser avocado, hakker litt løk og hvitløk og blander inn, litt salt og hvit pepper, litt sitronsaft - og gjerne litt hakket chili og tomat. Og bittelitt rømme.

Skrevet

hehehehe ingen av de man får kjøpt på boks smaker even close to the real stuff:(

Jeg synes faktisk det er ganske greit å kjøpe pulverblanding, 2 avacadoer, 1 ss rømme, eventuelt med hakket rå løk blandet inn.

Skrevet

Jeg liker den grove meksikanske varianten, uten creme fraich eller rømme i som de tilsetter i USAs tex mex varient.

2 modne avocadoer moset med en gaffel, blander i tomat terninger (ikke kjernen), flaksalt, 1 fedd most hvitløl, 2-3 ss finhakket rød løk eller vanlig gul, chili (gjerne en blanding av frisk og tørr), limejuice, svart pepper, spisskummin og litt koriander.

Skrevet

Det skal IKKE være rømme eller annet melkekliss i guacamole!!!

Både jeg og mamma irriterer oss grønn når Trond Moi tar rømme i guacamole, han vet ikke hva han prater om!!

Jeg VET fordi min familie er derfra!

Skrevet

1 avokado, 2 båter hvitløk, litt sitron, salt og pepper, 1 spiseskje salsa, og en halv boks rømme

nam nam

Skrevet

Det er vanlig i tex mex mat fra USA. Har også noen som "kommer der ifra":) Men autentisk g er jo uten..

Skrevet

enig, det er ekkelt med rømme i! Æsj!

Skrevet

Nå er jo ærlig talt guacamole ikke en texmex rett.

Men en gammel rett fra Mexico som burde spises slik den skal være autentisk ikke tilsatt masse amerikansk crap.

Skrevet

He, he...det meste av mat som krysser grenser blir jo tilpasset og endret. Tenk bare på det vi kaller kinesisk mat i norge. De fleste har jo tilpasset maten så heftig at mange kinesere ikke vil ha det. Litt morsomt at meksikanere i USA går på taco bell..

Det er synd at få nordmenn har smak ekte meksikansk mat. Det er jo umulig å oppdrive. Alle restauranter serverer jo tex mex.

Skrevet

smaken er som baken jenter....................delt

Skrevet

Måtte lese litt om det:)

Tex-Mex is a term for a type of American food which is used primarily in Texas and the Southwestern United States to describe a regional cuisine which blends food products available in the United States and the culinary creations of Mexican-Americans that are influenced by the cuisines of Mexico. A given Tex-Mex food may or may not be similar to Mexican cuisine, although it is common for all of these foods to be referred to as "Mexican food" in Texas, the United States and in some other countries. In many parts of the country outside of Texas this term is synonymous with Southwestern cuisine.[1][2][3]

http://en.wikipedia.org/wiki/Tex-Mex_cuisine

Skrevet

Kan ikke folk få spise ting slik de vil da?

En annen ting; texmex -Mecico - der er jo nettopp det det er en sammensmelting av matkulturer så jo a man kan nok finne varianter..

Jeg lager det riktig nok uten rømme. Har i avocado, mye hvitløk og løk , pepper og litt sitron -hurtig varianten Ellers bruker jeg også tomat (helst skollede så jeg får av skinnet). og krydder.

Posevariantene har jeg ikke klart å spise. og boksene er direkte ekle hvor ble det av avokadosmaken???

Jeg er kresen på guacamole tydeligvis

Skrevet

Jeg forstår jo godt at de som kommer fra en sterk matkultur føler at tex mex maten har "kuppet" deres mat. Nordmenn hadde kanskje følt det samme om nasjonalretten ble "tatt" av IKEA og endret - samtidig som den blir prestentert som norsk og alle mente dette er norsk mat. Som om det skulle skje..he, he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...