Gå til innhold

Eget rom til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er skikkelig amerikansk at babyen sover på eget rom fra dag 1, men det er vel kanskje ikke så vanlig her i Norge, er det vel? Er det noen som har/skal ha eget rom til babyen fra den er født?

Hvis dere skal ha baby på soverommet deres, hvor lenge sover de der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har eget barnerom, men skal ha en vugge på vårt soverom i tillegg. Hvor lenge den blir stående der må vi bare se an!

Skrevet

VI hadde begge de to eldste på rommet vårt til de begynte å sove natten gjennom. Senest ved 3-4måneders alder. Deretter flyttet vi dem inn på eget rom. (De har hvert sitt rom)

Det var litt for å få litt tid sammen bare oss to også... Men i begynnelsen ville jeg være i nærheten for å kunne amme og trøste og alt slikt ganske kjapt slik at ikke andre i huset ble vekket opp og de små slapp å gråte...

Skrevet

Vi prøver med knøttet inne på vårt rom til å begynne med, men må si jeg er skeptisk til om det går. Jeg sover nemlig så lett at jeg sliter med å sove bare sambo puster tungt. Så hvis knøttet skal ligge og grynte lurer jeg på om jeg i det hele tatt får sove. Forhåpentligvis går det av seg selv og jeg sovner uansett. Men om jeg ikke får sove havner h*n på eget rom ganske fort! Kan ikke være bra å ha en søvnløs mamma heller...

Skrevet

Babyen min skal sove sammen med oss den første tiden.Vet ikke hvor lenge enda, men stresser ikke for at han/hun skal inn på eget rom.

Skrevet

Vi lager til eget barnerom, som skal stå klart til babyen kommer... Men den første tiden blir det inn med oss =)

Føler meg litt tryggere da, siden det er første gang liksom.... Men vi har satt maks 3-4mnd, da får den bli vant til eget rom....

Skrevet

Takk for svar! Jeg hadde egentlig ikke peiling på hvor lenge man har baby på soverommet med foreldrene. Selvfølgelig er det individuelt, det er sikkert veldig naturlig å ha baby der så lenge den må mates om natten.

Da må vi rigge i stand et barnerom vi også! (Yey, så koselig det blir!!), men vi skal kjøpe en genial babycall med nattkamera og fargeskjerm ;) hehe..

Skrevet

Baby kommer til å sove sammen med oss, til det føles beste for alle at h*n får sitt eget rom. Slike ting må man ta som det kommer, for alle babyer er forskjellige og har sine egne behov. Det er ingen regel for at den må sove på eget rom ved 3-4mnd alder f.eks.! De er bare små små babyer da og mange som får førstemann får seg et par aha opplevelser med sånne ting. Der de har bestemt at sånn og sånn skal jeg hvertfall/hvertfall ikke gjøre også ser man at det ble ikke riktig allikevel.

Så et råd, ta alt som det kommer, følg din egen guts og lær å kjenne din baby. Uvaner kommer og går og det de trenger først og fremst er nærhet, trygghet og kjærlighet, La ingen andre fortelle deg hva som er rett for din baby om du ikke trenger råd selv:)

Skrevet

Ja, gjør som du føler best for selv!

Her sover snuppa fortsatt på vårt rom enda hun snart er 14 måneder! Grunnen er av vi har bare ett soverom, men så fort vi får ordnet ett til så skal hun sove der da. Men må innrømme at jeg synes det skal bli rart å ikke ha henne i samme rom som oss altså!

Skrevet

Enig med Meliah. Det du føler for. Jenta vår sov på vårt rom til for en uke siden, hun ble 1 år på søndag. Vi ventet såpass lenge siden hennes rom ligger i 1 etasje og vårt i 2. I begynnelsen ammet jeg hver 2/3 time og hun hadde kolikk ( mannen min måtte i den perioden sove på gjesterommet for å fungere på jobb). Hun sov ikke rundt før hun var 8/9 mnd fortsatt må vi av og til opp 1 gang. Men vi hører henne godt opp og så lenge det bare er 1 gang går det. Men det er deilig å ha soverommet for oss selv.

Barn er så forskjellige noen sover rundt etter noen uker andre våkner lett av feks snorking. Da kan de være greit for barnet å sove tidlig på eget rom.

Skrevet

Det er også greitt å vite at det anbefales for babyer å sove i samme rom for å forebygge krybbedød. Med nr en fikk vi beskjed om dette på helsestasjon. Tror de sa det første året.. vi flyttet lillemann over når han var ca. 10 mnd, men vi ligger vegg i vegg med åpne dører

Skrevet

Tror det er kjempeviktig det noen har skrevet fra før :o) Gjør det som føles rett for dere. Mine to fikk sove på eget rom fra de var ca 9-10 mnd.. det er forskjellige ting som spiller inn. Du kommer til å få tusen forskjellige råd fra kjente og ukjente. Det gjelder det meste..alt fra om barnet skal taes opp når det gråter, til hvor ofte babyen skal ha mat :) Noen råd kan være greie å følge, mens andre bare gjør deg forvirret :o) Nyt babytia og kos masse med den lille, enten den sover på eget rom eller deler rom med dere til han er flere år :)

Skrevet

Vi hadde førstemann inne på vårt rom til han var 1 år fordi vi ikke var ferdige med å pusse opp rommet hans. Det var for lenge.

Men helt i starten var jeg så nervøs at jeg lå og lyttet hele tiden og hadde angst for at jeg ikke skulle høre ham selv om han lå 2 meter unna.

Ved hyppig amming i starten våkner man selv ikke for mye når man slipper å gå over i et annet rom for å amme. Man hører barnet lettere og kan trygt sove tyngre.

Ved 1 amming om natten tror jeg det for meg hadde vært ok å ammet på barnes rom. Tror vi gjør det med nestemann.

Gutten vår sover mye bedre alene på rommet. Da forstyrres han ikke så lett av oss når han er i faser med lettere søvn. Han koser seg også skikkelig i senga si og er stolt av å ha eget rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...