Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Month one Mommy, I am only 8 inches long, but I have all my organs. I love the sound of your voice. Every time I hear it, I wave my arms and legs. The sound of your heart beat is my favorite lullaby. Month Two Mommy, today I learned how to suck my thumb. If you could see me, you could definitely tell that I am a baby. I'm not big enough to survive outside my home though. It is so nice and warm in here. Month Three You know what Mommy, I'm a boy!! I hope that makes you happy. I always want you to be happy. I don't like it when you cry. You sound so sad. It makes me sad too, and I cry with you even though you can't hear me. Month Four Mommy, my hair is starting to grow. It is very short and fine, but I will have a lot of it. I spend a lot of my time exercising. I can turn my head and curl my fingers and toes, and stretch my arms and legs. I am becoming quite good at it too. Month Five You went to the doctor today. Mommy, he lied to you. He said that I'm not a baby. I am a baby Mommy, your baby. I think and feel. Mommy, what's abortion? Month Six I can hear that doctor again. I don't like him. He seems cold and heartless. Something is intruding my home. The doctor called it a needle. Mommy what is it? It burns! Please make him stop! I can't get away from it! Mommy! HELP me! Month Seven Mommy, I am okay. I am in Jesus's arms. He is holding me. He told me about abortion. Why didn't you want me Mommy? Every Abortion Is Just . . . One more heart that was stopped. Two more eyes that will never see. Two more hands that will never touch. Two more legs that will never run. One more mouth that will never speak
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 sorry, men dette ble for dumt.. personen som skrev dette bør lære seg om foster utvikling!!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Trur fosterutviklingslære er nødvendig her. For dette stemmer ikkje med biologien, berre fantasien.....
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Herregud dra til helvete med den svadaen dær, det hører ikke hjemme noen plass å komme med slik feilinfo, et spark i ræva skulle du hatt! (jada jeg er usaklig men får da være måte på)
OneOfTheBoys Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Her var det mye feilinfo ja!! Og abort i sjette måned er da helt uaktuellt i Norge! Så et grusomt program om senaborter i Spania, men dette har da ingenting med oss her inne å gjøre?!
*under-vidunder* Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 jeg synes diktet var nydelig...... spesilet det siste avsnittet - oiiii...det rørte noe i meg ! uansett hvor nøyaktig det er eller ikke, så sier det noe om hva faktisk abort er, og hva det drier seg om... les det siste avsnittet igjen jenter! de fleste her er mamma'r.... ikke kom å si det ikke rører dere, da er dere en tanke iskalde vil jeg si ;o)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Da er jeg iskald, dette rører meg ikke. All slik suppe for å plage mennesker som ser seg nødt til å ty til abort finner jeg grotesk og unødvendig, ikke det minste nydelig eller rørende!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 j syn s å at dette var rørende... "anti-abort-svada", på sin måte; -men også et nydelig dikt "sett fra babyens perspektiv"... d rørte vertfall meg å fikk meg ATTER EN GANG til å ty til tårer ved tanke på en abort jeg DESVERRE tok for maange år siden....
Gjest anouschka with Love Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er også en som syntes diktet var rørende selv om det var feil med tanke på måneder og abort. Jeg gråt de to gangene jeg leste det. Kanskje selv fordi jeg har tatt abort, og fordi det var ønsket når jeg skulle ha min datter (av BF). I dag var vi i dåp. Datteren min sovnet på veien så vi gikk ikke inn i kirken men gikk i stedet rundt på kirkegården. Jeg passerte flere graver med nyfødte eller fortidlig fødte barn. Babyer som ikke fikk leve lenge pga sykdommer. Det kom mange tårer og jeg kjente nok en gang hvor glad jeg er for at jeg beholdt min lille datter på snart 6 mnd. Det fikk meg til å tenke på hvor mye makt vi har over livet...at vi kan bestemme over andres liv ved en avgjørelse. Jeg er ikke mot abort i utgangspunktet, men denne dagen fikk meg til å tenke på hvor vidunderlig og dyrbart et menneskeliv er.
mamma til twins Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Nei, dette var bullshit fra ende til annen. Tror jeg faktisk opplevde å høre dette "svada-diktet" i en skoletime i USA da jeg gikk på High School der. He he. For å si det sånn.. Det var virkelig en interessant erfaring å være eneste personen som var for fri abort.
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Jada, diktet er rørende, og fint skrevet (men det er Ringenes Herre også, og det er et eventyr). Men det er uansett svada fra ende til annen.. Urettferdig er det også.. Det er ikke noe gøy å ta abort, uansett hva slags situasjon du sitter i. Det er et kjempetøft valg, og vi burde støtte dem isteden for å legge ut sånn svada her inne..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Livet er dessverre ikke poesi... Så det diktet kan du dra jævlig mye lengre ut på landet med, støtter ikke tankegangen om å koble fosterets imaginære tankegang med selvbestemt abort, spekulativt og veldig unødvendig!
yinyang Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Det rørte meg også. Og man vet jo bedre, fakta kan man. Men som dikt var det fint/trist. Og jeg er sjokkert over all banningen her inne. Jøss, ble dere sinte for dette? Hissige mennesker altså.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Ja blir sint, er unødvendig å plage folk som kanskje har tatt abort med uriktig info pakket inn i ett dikt.
Matja Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 OH MY GOD! Nå har jeg vært borte fra forumet i mange uker, men det forbauser meg ikke at sånne innlegg som dette fremdeles popper opp! Makan til mer latterlig lesing må man lete lenge etter!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 Month one Hey you! I am only 8 mm long, and I look really weird! You don't even know that I'm inside you. Month Two I'm so sorry for making you puke all the time, and I know that you are having a real hard time deciding what to do now that you've found out I'm growing here. Month Three Now I just finished the embryo-face and I look like a baby. But you know, I'm only like 4 cm so don't let my looks fool you, I'm just a lump. I guess you've decided that it's for the best that you'll take an abortion. It's ok, because I don't even feel pain yet, actually I don't even know that you and I exist and what you're thinking, I certainly don't know what an abortion is, and I can't even think for my self, so the author of this poem should have used "it" in stead of "I". Nevertheless, your choice is made, and I can't feel the result, but you will, and hope you're not too sad about this, because it was for the best. Every abortion is One less child that gets abused One less child who's unloved One less child that gets neglected One more lady that needs support from people and not anti-abortion-propaganda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå