Gå til innhold

Bruker dere "utvise" barna fra soverommet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme hos oss er barna hjertelig velkomne når de kommer inn på natten eller tidlig morgen, syns det virker så strengt og følge barna tilbake til sitt eget soverom såfremst dem ikke kommer 10 minutter etter mor eller far har lagt seg.

Når barna våre er syke får de også ligge sammens med oss dersom de vil dette.Jeg for min del syns bare det er kjekt de vil sove sammens med oss.Og for ordens skyld, vi har aldri sex når ungene sover sammens med oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fremdeles vesla på vårt rom, og siden mannen jobber mye natt sover hun masse i vår seng.

Eeeelsker å ha henne der!

Skrevet

Nei, men opplever ikke at de kommer så ofte. Er de syke, trenger kos osv. er de hjertelig velkommen. Blir det er vane og barnet ikke klarer å sove alene, hadde vi nok endret strategi. Dessuten er det er forutsetning at de voksne får sove.

Skrevet

Synes det er helt greit jeg, små barn føler vel behovet for nærhet/trygghewt om natten også, kommer tidsnok den dagen det å sove sammen med mamma og pappa ikke er kult.

Men ikke min fanesak og folk får gjøre som dei tykkjar;)

Skrevet

jeg får ikke til å sovne igjenn når vi er 1 for mye i senga jeg..

mine er jo 6 og 9 år da..minsta hun kommer inn til meg en sjelden gang om natta når samboeren min ikke er hjemme. Når han er hjemme så kommer hun ikke inn om natta..

de er særkulsbarna mine da..

han har en sønn på snart 4, og han kom inn til oss midt på natta før, men jeg fikk ikke til å sovne..og skulle tidlig på jobb..så han må nok følge han inn på rommet å ligge i sin egen seng ja..

Jeg takler en une ilag med meg når samboe er vekke..kommer begge mine jenter så må jeg bare følge de inn igjenn..for da blir det for "trangt" for meg..

Skrevet

Ja, vi "utviser" dem dersom det ikke er noe spesielt. Jeg har aldri klart å få til kunsten å sove med unger i sengen og klarer heller ikke sove med mannen for nært innpå meg. Heldigvis får en vel si, så trives ungene våres best i egne senger. Eldste har hatt perioder med mareritt og vært mye redd og da har han fått ligge på en madrass på gulvet inntil sengen vår og det har fungert supert for alle parter, han var fornøyd og sov godt og vi var fornøyd og sov godt :-)

Skrevet

Her er det "åpent hus" på soverommet hehe

Minste kjem som regel kvar natt, men har i det siste begynt å sove heile natta igjennom. Dei andre kjem sånn innimellom og i perioder inn til oss på natta.

Av og til inviterer eg heile gjengen på liggebesøk hehe.

Synst tida går så fort, og dei blir så fort store.

Nå skal det seies at me har seng som er 2,7 meter brei ;o) deilig.

Skrevet

Om barna er syke, redde eller urolige får de sove sammen med oss.

Yngste sover (foreløpig) best i sin egen seng, hun våkner helt og fullstendig om hun får komme inn i vår seng :-( umulig å få henne til å sove noen annen plass enn i sin seng på sitt rom..hun skal leke om hun får komme inn til oss..og det får hun ikke lov til midt på natta...

Men, eldste er plaget med mareritt og nattredsel, og har vært en del syk..så om han våkner og vil inn til oss, så får han lov til det. Han sovner igjen med en gang han kommer under dyna mi. :-)

Barn som våkner og er redde. Eller barn som er syke. Eller barn som er urolige..det viktigste vi som foreldre kan gi dem er trygghet.

Jeg hadde nok vært streng om de hadde sovet i vår seng hver natt uten at det var "noe spesielt", men når det er i spesielle tilfeller..så er det bare koselig.

Ingen av mine barn har kommet gående inntil oss om natten, eller om morningen, men hadde de gjort det - så hadde jeg nok latt dem komme opp i senga. Så kunne vi ha sovet.

Skrevet

ho ene kommer hver natt... så prøver få en slutt på det.. men ikke lett... men mannen sover dårlig og jeg syns også det blir litt trangt.. hadde ho sovet på den ene siden hadde det jo vært greit.. men ho vil helst ligge oppå meg, plutselig kan jeg få et bein i ansiktet feks... hehe..så ho ligger jo ikke i ro...;) men klarer ikke være streng med ho. jeg var livredd for å ligge alene når jeg var barn.. og fikk ofte sove sammen med mamma og pappa men husker at det var noen ganger de sa nei... skjønner jo at de ikke ville ha meg der hele tiden.. dette var når de gikk å la seg også da.. så spurte med engang.. men husker jeg gråt og var veldig redd.. men hjalp ikke... så det skal barna slippe å føle.. da følger jeg de inn og er der til de sovner om de er lei seg!

Skrevet

Vi har noen netter vært 4 i sengen, men nå sover igrunn eldste natten gjennom i sin seng, men våkner han så får han komme inn til oss, eller så tar en av oss han med på gjesterommet og sover der.. Da sover alle mye bedre. Minsten sover en del av natten i sin seng, av og til hele natten(8 mnd), men vil helst komme inn på rommet vårt og sove trygt i mamma sin armkrok :)

Skrevet

Glemte og si at når sambo er på sjøen, så tar jeg eldste av og til med meg inn i sengen når jeg legger meg, synes det er så koselig :) Da ligger minsten i armkroken, og eldste tett inntil meg, gjerne med en hånd rundt halsen min :) *kosermeg*..

Skrevet

Her har vi hver våre senger... Og det fungerer for oss... Ingen av våre barn sover hos oss og har aldri gjort det.

Nå har jeg begynt å jobbe natt og da kan det hende den eldste kan sove i min seng eller pappa sin om han er borte. Men da er det avtalt med henne og ikke sånn "å komme" inn i løpet av natten ol. Men dette har kun vært et per ganger i det siste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...