Gå til innhold

Er det bare jeg som får bart om jeg soler meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at andre er plaget med det men har seriøst aldri sett noen andre som har det. Jeg får det om jeg soler meg. Kjedelig, derfor soler jeg meg aldri. Solkrem hjelper ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er nok ikke alene med det nei...:( men er vell sikkert flere som da ikke soler seg...

jeg fikk dette da jeg gikk gravid med nr 2... ho ble født på sommern og vi var også i synden før sommern.. så ble nok mye sol..

fikk nemlig ikke dette med nr 1 (da sola jeg meg ikke mens jeg var gravid)....

sommern etter ho var født smurte jeg meg med solfaktor 50 for ansikt rett over leppa.. passa på hele tiden.. ble ikke så veldig brun var jo også dårlig sommer.. men så litt antydning.. vet ikke hvordan det hadde blitt om jeg ble brun...

i sommer skal jeg sjekke om "den" er den enda.. da skal jeg prøve å sole meg masse og se (om det blir sol da...;)) og håper da den er borte slik som andre pigmentflekker fra graviditeten..... stripa på magen kommer jo ikke tilbake feks..... håper virkelig barten er borte... for jeg plagdes veldig når jeg hadde den... skikkelig fælt syns jeg.. jeg snakka til og med med noen som tok slikt vekk med laser... men de råda meg til å se over sommer om den kom tilbake.. men fikk jo ikke sjekka.... men det er en mulighet iallefall?? tror ikke det er så dyrt heller...

når fikk du det da? sikker på det kommer tilbake/kommet tilbake flere ganger?? har du sola deg nå? følte også som deg, at det bare var meg som hadde det...

Skrevet

Hei!

Jeg fikk sånn bart da jeg var gravid. Det var helt forferdelig synes jeg. For meg ble det er skikkelig kompleks og jeg ble helt opphengt i det. Så ikke folk ordentlig i øynene lengre, prøvde å gjemme meg bort.

Da jeg var ferdig med ammingen etc tok jeg laserbehandling. Laser bølgene svir bort pigmentlaget som ligger under huden. Rett etterpå ble det kjempemørk, for pigmentet kom fram til overflaten. Men etter en uke var barten fullstendig borte. Hadde noen andre pigment flekker og de forsvant også med denne behandlingen. Magestriper forsvant derimot av seg selv. En hudlege jeg gikk til (ikke han som utførte laserbehandlingen) sa at flekkene i ansiktet ikke ville gå bort slik som den stripen på magen.

Jeg var fornøyd med laserbehandlingen. Det var ikke for dyrt heller (ca 2000 kroner for tre behandlinger eller noe sånt). Men jeg soler meg fortsatt ikke. Tar ikke sjansen på det. De sa på hudklinikken at pigmentflekkene kan komme tilbake om jeg soler meg.

Det var en plstisk kirurg som utførte laserstrålingen. Det var ikke spesielt smertefullt

Skrevet

Åhjoda! Her kommer det frem en stor og frekk bart. Her er det grunnet p - pille bruk for noen år tilbake. Sunblock er tingen, men har vurdert laser.

Skrevet

Har hatt både bart og skjegg fra barndommen av jeg da.... Prøvde elektrolyse på det ( iallefall 10 behandlinger), men har ikke fått bort j....skapen! :(

Vurderer laser nå, for er lei av å måtte nappe hvergang jeg oppdager et hårstrå i trynet mitt! Fysj og ÆSJ! Ikke morro i det hele tatt.

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FY FAEN SÅ KVALMT!!!!!!!!!! Tror jeg hadde spydd hvis jeg så dame med bart!!! *yæææææææææææææækkk*:-)

Skrevet

Hvis du får bart når du soler deg har du nok bart ellers også, den synes bare ikke like godt...

Men det går jo an å fjerne den da, med voks feks!

Skrevet

Skulle likt å se den som greide å fjerne bart av pigmentflekker med voks gitt, hehe!

AUAUAUAUAUAUAU!

Skrevet

Trodde bart var av hår jeg gitt.

Pigmentflekker er jo noe helt annet da!

Skrevet

Pigmentbart?

Blir litt det samme som fettforkle overvektige kan ha.

Er vel ikke et forkle selvom det kalles det eller?

Pigmentforkle?

Flisespikkeri?

Skrevet

Jøss, det har jeg aldri hørt om før! Ikke sett det heller, er det sånn som bare dere selv ser kanskje

Skrevet

Får det når jeg soler meg, fikk det også da jeg gikk gravid med nr 2 på sommeren...Hadde en blast på¨stranda fordi jeg ble så brun..., helt til den lille "barten" kom

En liten spansk mustasjo, ikke veldig skjemmende-men kunne ha vært foruten den skavanken etter solbading kunne jeg velge;-)

Skrevet

har alltid hatt en liten form for bart..

og det er jæævlig iriterende!!!...

noen gode tips???...

har hørt om voksing, bleking, barbering og napping..

Skrevet

Okey, hi her. Hadde barten min vært laget av hår hadde det ikke vært noe problem. Da kan man jo bare fjerne hårene. Litt mer komplisert er det når det er pigmenter under huden som gjør at man ser ut som man har bart:-)

Skrevet

Jeg får det også!! Jeg dekker meg alltid til i ansiktet når jeg soler meg. Det er jo dritstygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...