Gå til innhold

Kjønnsvorter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hjelp!! Har fått kjønnsvorter.. Leste en plass at disse ofte kommer til syne under svangerskap pga hormonelle forandringer. Nå gruer jeg meg mer til fødselen pga dette.. Noen som har samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fikk skikkelig utbrudd i november jeg,fikk de operert bort i slutten av januar...når jeg var tilbake til kontroll i begynnelsen av mars sa gyn at det var igjen noen få...så på tirsdag skal jeg inn for å fjerne resten...

 

første operasjonen var med full narkose og babyen har det fortsatt fint,gjorde heller ikke særlig vondt etterpå...

 

denne gangen skal jeg bare ha lokalbedøvelse siden det er så lite,men gruer meg faktisk mer til det...kan ikke se for meg at det er noe særlig trivelig å ligge på bordet der med bena spent fast og være våken mens de svir meg i skjeden med laser...*grøss*

ikke for å skremme deg eller noe altså... :P

kan jo gi deg tilbakemelding på hvordan det var...

 

du bør absolutt kontakte lege/jordmor for å få gjort noe med dette,det kan jo smitte over på babyen ved fødsel eller hvis det er mye kan det føre til at du må ta keisersnitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de synes ofte utenpå rundt skjedeåpningen og endetarmen,forskjellig utseende...jeg fikk også ekstremt økt utflod som luktet ramt...like før operasjonen så det ut som en liten blomkålbukett som stakk ut av skjeden...ikke særlig behagelig eller pent...

 

her er et par sider hvor du kan lese mer om emnet:

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/kondylomer.php

 

http://www.apotek1.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=4992&I=10574&tabmid=249&gclid=CLHf-JqVn5ICFQdBMAoddQ6dhQ

 

håper for din del at du ikke har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

legen min sa at det ikke smitta noe over på babyen om man hadde det....

 

kommer vel an på om det er bare vorter eller sånne kondylomer,

kondylomer det mest vanligste, kommer hpv viruset og er meget vanlig.

 

min lege sa altsåå om det er vorter i form av kondylomer smitter ikke dette barnetr på noen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utbruddet kan komme lenge etter at du er smittet

smitter i form av sex

meget vanlig dette hpv viruset

 

du kan fjerne dem me laser, også med kremer men disse kremene kan du ikke ta når due r gravis, kun laser

 

viruset blir ikke borte fordi om man fjerner dem med laser

søk på kjønnsvorter så kommer mye info opp = kondylomer

 

skal selv føde snart, og har også konylomer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...