Gå til innhold

Hvordan venner man barnet av med flasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster sa at jeg skulle venne datteren min av med flasken nå, men jeg synes ikke jeg fikk noen tilfredsstillende forklaring på hvordan jeg skal gjøre det?? Hun har akkurat fylt 1 år, og får flaske med mme morgen og kveld... Det virket som om helsesøster forventet at jeg skulle vite hvordan jeg skulle gjøre det, men det er mitt første barn, og jeg er veldig usikker på dette!!!

Er det noen av dere der ute som har vært gjennom dette, og kan forklare meg hvordan dere gjorde det?? Hun har ikke fått noe særlig vanlig melk enda, heller.. Virker ikke som om hun liker det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din. Dattera mi elsket den tåteflaska si, og fikk bl.a. melk (mme) om kvelden. Hun drakk andre ting av kopp men melk måtte serveres i tåteflaske. Fikk også høre at jeg måtte avvenne henne med det, tror hovedårsaken var at hun skulle lære seg å drikke skikkelig av kopp. Som deg ble jeg litt stressa av det men vi fortsatte å gi henne melk fra flaske til hun var godt over året likevel, kanskje 1,5 år. Det var liksom kveldskosen det.

Hun likte heller ikke vanlig melk til å begynne med, ville bare ha mme. Jeg blandet da vanlig kumelk i mme og delen kumelk ble større for hver dag. Etter bare noen få dager drakk hun vanlig melk så den tilvenninga gikk greit. Ganskel mye lettere å kunne gi vanlig melk istede for mme synes jeg. Kumelk på flaske var også kos.

Synes du kan gi henne flaska enda ei stund, hvis hun får til å drikke av vanlig kopp/tutekopp også.

Skrevet

glemte å si at avvenninga med flaske gikk av seg selv når vi sluttet å gi melk om kvelden på sengekanten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...