Junijenta - gifteklar:) Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Ikke gubben men vogna mi derimot!! Vi kjøpte en helt ny emmaljunga edge duo til jenta vår. Den kostet nesten 8000kr. Regnet med at det var en kvalitetsvogn og ville holde iallefall vognperioden hennes. Etter knappe 4mnd så så vi at begge forhjulene slo veldig fra side til side når vi trillet og på de bakerste hjulene hadde kulelagerene løsnet. Vi dro til butikken (halvtime hver vei) og han skulle fikse det. Etter en stund til så dro vi tilbake for akkurat det samme skjedde igjen og etter mye om og men og frem og tilbake fikk vi 2 nye hjul. Og en stund etter det igjen fikk vi to til. Da så jeg at også trekket inni kalesjen. stormtrekket og i bagen hadde gulnet betraktelig. Vi var ikke fornøyde med de nye hjulene siden forhjulet fortsatt slo fra side til side men han postod at det måtte trilles inn og siden vi var ganske lei av å dra frem og tilbake tenkte vi å la tvilen komme til gode. Nå får noen dager siden og etter 3mnd så slår hjulet like mye og kulelagrene på 3 av hjulene har igjen løsnet... Er så lei av å dra å klage uten at det løser seg..Og han er aldri der når vi kommer og de andre som jobber kan ikke gjøre noe. Hvilken rettigheter har jeg? Kan jeg kreve og få nytt understell? Aller helst hadde jeg villet hatt igjen penger og blitt kvitt vognen. Er så lei!! Dette ble langt men håper noen har tid til å svare:)
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Du får slå skikkelig i bordet når du er der. Les også på forbruker.no
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2008 Skal ta og lese litt der:) takk takk..
Lykkeliten og jeg Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Det er vel 3 ganger de har rett til å prøve. Så tror jeg du kan kreve nytt eller pengene tilbake. Se på denne siden. der står det en del nyttig: http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk
Retro-mamma Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Dette er jo en reklamasjonssak - så jeg hadde FORLANGT enten ny vogn, tilgodelapp eller pengene tilbake. Jeg tror man har rett til å heve kjøpet ved reklamasjon. Jeg hylte og skrek så mye på Babyshop etter at sol-paraplyen til vogna gikk i stykker at jeg fikk pengene tilbake - enda det ikke var vanlig, iflg dama. Jeg jobber i Retail-bransjen, og du skal se alle de merkelige reklamasjonene vi får inn - så jeg hadde ikke nølt med å forlange ny vogn. Bare NEKT for at de skal reparere enda en gang. Ta en tlf til han mannen på forhånd. Men vær høflig selvom du ønsker å kverke han. Lykke til.
Nusse_83 Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Prøv å kontakte produsenten av emmaljunga. Med en slik dyr vogn har du krav på at kvaliteten skal holde. Vil tro at du får nytt understell til vogna eller ny vogn. Har selv emmaljunga sports kombi og er veldig fornøyd med den, selv om vi hadde noe problem med høydejusteringen på styret til å begynne med.
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2008 Takk for svar:) Han har fått mange sjanser til å reparere men det hjalp tydeligvis ikke og nå er jeg så lei. Har kommet ut av tellingen over hvor mange ganger jeg har vært i den butikken. Vi ringte og han skulle være der på tirsdag så da skal vi ta med oss hele vognen og bagen. Går ik før jeg er fornøyd. Lurer på hvor mange turer jeg egentlig skal gå før hjulene er trillet inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå