Gå til innhold

Tilbakemelding fra NAV ang foreldrepeng-søknad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere leverte søknaden til dere fikk tilbakemeldig om positivt vedtak? Har jo levert den for mangfoldige uker siden og har ennå ikke hørt noe, startet permen denne uka.

(Stavanger, Madla kontoret)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leverte søknad i forrige uke og denne uka fikk jeg brev om at det var 2 mnd saksbehandlingstid.

Skrevet

Tilhører du også Madla??

Skrevet

Jeg fikk svar 2-3 uker etter levert søknad, men dette er i Trondheim da..

Skrevet

2-3 uker kanskje.. :)

Skrevet

Det er varierande praksis på dette i NAV. Nokre får ikkje melding om vedtak før etter fødsel. Trur det varierer med kva NAV-kontor du tilhøyrer, men mogleg det og har noko med om du får utbetaling frå arbeidsgjevar eller direkte frå NAV.

Skrevet

jeg er fra Trondheim forresten.

Skrevet

fikk beskjed om at vi ikke kommer til å høre fra nav før første utbetaling skjer..dvs etter fødselen.

Skrevet

Man får jo første utbetaling før fødsel... man får får første utbetaling når man går ut i permisjon, altså 3 uker før fødsel. Det kommer jo noe an på når man går ut i permsijon og når utbetalingsdatoen er da... men jeg gikk ut i permisjon 13 mars og fikk første utbetaling den 18 mars. Neste utbetaling blir 20 april, og da har jeg nok født :)

Skrevet

Jeg sendte søknaden for 9 uker siden, og har enda ikke fått tilbakemelding. Gikk ut i permisjon 13 mars. Jeg ringte for å sjekke når jeg får svar og da viste det seg at de ventet på inntektsopplysninger fra arbeidsgiveren min. Da jeg ringte arb.giveren min så hadde de sendte det for 8 uker siden... blitt borte i systemet... Arb.giveren min fakset det over, så da håper jeg at ting ordner seg etter hvert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...