pcnissen Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Er ikke så veldig ofte inne her, men jeg håper dere kan hjelpe meg alikevel...??!! Altså: Jeg har ei lita snuppe som om få dager er 3mnd. Hun har vært skikkelig snørrete i et par dager nå, og i ettermiddag synes jeg formen hennes har blitt dårligere.. Hun skriker masse, vil ikke spise, temp 37,7 (ikke feber egentlig, kansje, men..), Og jeg lurer på om hun har fått øreverk?? Hun gråter når hun blir lagt ned selv om jeg har bygd opp liggeplassen slik at hun mere eller mindre sitter halvveis oppe, men legger jeg henne derimot på magen i samme høyde er det "greit".. Roet seg litt på en paracett stikkpille nå for 3 kvarter siden.. Hva synes dere jeg sklal gjøre?? Ringe legevakta???
HegeAE Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Viss du er bekymra for barnet ditt så er ikkje nettet den første plassen du velger. Bruk legen. Dei er der til for deg og barnet ditt. 37,7 er jo feber. Ein skal ALLTID forhøyre seg med lege før ein setter paracet på så små barn. Og VER OBS på om ho får i seg nok drikke og ikkje blir dehydrert. Det finner du ut av om ho har våte bleier eller ikkje.
Kjærlighet <3 Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 37,7 er IKKE feber. Du sier hun er snørrete, er hun såpass snørrete at hun er tett? Kan eventuelt være derfor hun ikke vil spise noe særlig. Skal en del til før små barn får øreverk. Har to fra før og ingen av dem har hatt det, samme gjelder for størsteparten av vennene mine. Betyr likevel ikke at hun ikke har det da.. Kan være hun har tenner på vei? Vet om mange som har fått sine første tenner rundt tre mnd alderen. Da hjelper det med en stikkpille. Jeg ville sett ann formen hennes utover kvelden, blir hun verre ville jeg ringt legevakten. MEN det er DU som kjenner babyen din best, så om du er veldig bekymret synes jeg du skal ringe legevakten å høre hva dem sier :-) Er ikke greit når disse små blir syke. God bedring!:-)
pcnissen Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2008 Vet jo at dette ikke er første plassen man hendvenner seg da, du trenger ikke være spydig. Var i kontakt med legevakta i går, og de sa jeg kunne gi henne en paracet hvis hun var urolig i natt...Så DET har jeg fått klarsignal på.. Greia var at hun ikke ville ha puppen i sta, og jeg lurer på om det kanskje kunne ha sammenheng med at hun kan ha vondt i ørene... Kansje noen hadde erfaringer, tenkte jeg da.. Hun sover nå..
pcnissen Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2008 hun surkler i nesa.. "snorker" på en måte... Kjører på med saltvannspray da ;o)Men hun har tatt puppen før i dag selv om hun har vært sånn.. Det er mitt andre barn oxo.. Men eldste jenta mi på 4 var ikke syk når hun var så lita. Vet ikke om det kan være tenner, jeg.. Skrikingen tok seg veldg opp når hun kom ned i horisontalen, for å si det sånn..
HegeAE Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Ikkje meint for å vere spydig. Har sett så altfor mange som bruker nettet og ikkje kontakter legen. Og det er jo litt vanskeleg å tolke "tonefallet" med berre nokre tastetrykk og det kan lett misforstås. Viss eg virka spydig, så beklager eg. Men MM skal hjelpe mot tett nase og har og høyrt mot øyreverk.
Kjærlighet <3 Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Kan jo være at hun er såpass tett at det gjør litt vondt i bihulene når hun legges ned. Eller kanskje hun rett og slett bare vil opp og se verden:-) Er så vanskelig å vite når dem er så små, blir heldigvis lettere når dem kan snakke! :-)
Trulte76 Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 kanskje hun tetner lit mere til når hun ligger..gjør jo jeg også når jeg er tett i nesen og legger meg..kanskje derfor hun skriker for hun blir tett.. Disse små er jo nesepustere.. Sikkert vanskelig å gi pupp også når hun er tett. Men jeg har hørt at morsmelk kan hjelpe..sprute litt morsmelk i nesen henne Ikke lett når disse er så små. Barn får sjeldent øreverk?!? begge mine har hatt det..den ene bare 1 gagn og den andre 2 ganger da men..og flere av mine venner har også hatt unger med øreverk..så jeg har mottsatt erfaring da.. Visst du trykker på øret hennes eller river i øreflikken og hun begynner å ildskrike..da kan det være et tegn på ørebetennelse.. Vist hun har det så gjør du rett å legge henne høyt og gi henne paracet mot smertene.. Men det kan godt være for hun er potte tett også..siden disse små er nesepustere så er det jammen ikke enkelt å være tett i nasa da .. God bedring til jenta di..håper hun snart blir frisk igjenn..
pcnissen Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2008 sant nok.. Vi kan fort misforstå bare ved noen tastetrykk ;o) Hun sover enda, så mulig jeg ser det ann utover kvelden.. Er så ekkelt når dissa små babyene blir syke, synes jeg! Tusen takk for svar )
Kjærlighet <3 Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Vi bare prata om det idag, jeg og tre-fire andre mødre. Ingen av våre barn i alderen 1,5 - snart 5 år har hatt øreverk (7 barn tilsammen) Og har hørt det samme i andre sammenhenger fra andre.Samtidlig vet jeg at noen er veldig plaget med det, men det er få i forhold til de som ikke her. Det er min erfaring hvertfall og det er jo kun den jeg kan svare ut fra. Derfor jeg sa det.... Men sier jo samtidlig at det godt kan være hennes baby har det da:-) Var ikke ment som noe kritikk eller noe...
pcnissen Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2008 Hmmmmm.. Vet ikke jeg altså.. Jeg hadde øreverk hundreogørten ganger fra 3års alder, men om det ikke er øreverk (gråter ikke mere når jeg trykker på øret) Så heller jeg kansje til teorien om bihuler.. Gjør jo vondt å ligge flatt da oxo! Tusen takk skal dere ha for ha delt erfaringer og råd )
HegeAE Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Nei, det er ikkje kjekt med sjuke barn nei. Det veit eg sjølv. Håper ho får nok drikke i seg. Har sjølv hatt dehydrert barn med innleggelse pga for lite veskeinntak. God bedring....
Trulte76 Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 var ikke ment som kritikk til deg altså..bare at jeg har andre erfaringer enn deg..
Bolla med lille nurket. Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 Av og til kan en stikkpille hjelpe på allmenntilstanden,så det er ikke helt feil synes jeg.Prøv å sprute morsmelk inn i nesen,kan løse opp.Lykke til.
babysjuk82 Skrevet 21. mars 2008 #15 Skrevet 21. mars 2008 Har ungan øreverk,får de ik medisin t legen.vet av erfaring.de vil vi ska prøve nesespray/saltvandråper. Hun blir nok frisk snart:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå