Gå til innhold

samtale med presten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen av dere som skal gifte dere som allerede har hatt samtale med presten?

Jeg lurer på hva denne samtalen går ut på, altså hvor mye i dybden går den osv..

Min samboer er ikke kristen å vil gite seg i kirken mest av tradisjoner.

Vi er begge medlem av statskirken. Jeg er kristen men ikke slik at jeg ber hver kveld eller går i kirken hver søndag hvis dere skjønner..

Flere som er i samme båt som oss eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg og sambo er heller ikke kristene, men vi skal også gifte oss i kirken :)

tror samtalen med presten går ut på å snakke om den store dagen, hvilken salmer dere skal ha hva slags musikk ut og inn osv

tror neppe presten går så mye i dypden akkurat :)

hvem som skal føre deg til altere osv...

jeg og sambo skal på sånn vigelse seminar den 10 april så da får vi sikkert greie på litt mere hva som foregår i kirken på den store dagen :)

Skrevet

okei..

Har nemlig hørt av min svigersøster at deres samtale gikk veeeldig i dybden å spurte mange seriøse spørsmål ang religion..

det hørtes litt skummelt ut!

noen andre som har allerede vært på samtale?

Skrevet

Hørtest ut som meg og min mann. vi giftet oss i for 4 uker siden i kirken. Samtalen med presten var ikke skummel i det hele tatt..

Han pratet litt om forventninger til ekteskapet. pratet om utfordringer...

det og få barn, sjukdom, og andre ting som skjer i et ekteskap.

han sa også 3 setninger om sex. At hvor ofte en har sex variere i forhold til livssituasjon.. og at en skal respektere hverandre.

presten var veldig hyggelig..

det går nok bra med dere også..

Lykke til :)

Skrevet

dette tror jeg varierer fra sted til sted og prest til prest. En jeg studerer med (20 år) hadde to samtaler med presten før bryllupet, vi (33 og 29) møttes tre dager før og gikk igjennom vielsen med presten og pratet litt om hvordan vi møttes og om sønnen vår og sånn. Religion, sex og samliv og slike ting ble ikke nevnt med et ord.

Om det med alder har noe å si vet jeg ikke, men det er ihvertfall forskjellig fra sted til sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...