nettielettie Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er 10+6 i dag og lurer på en ting. Jeg merker at jeg har gått opp i buksestørrelse, er blitt litt større rundt magen rundt området ved navlen. Men jeg kan ikke kjenne hvor livmoren er når jeg ligger på ryggen og klemmer på magen. Kan ikke kjenne noe nederst på magen. Andre med samme erfaring?
ChellBell - har født! Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er 10+0 i dag og kjenner heller ingenting... Jeg prøver å kjenne etter hver kveld når jeg legger meg og ligger på magen, men jeg tror ikke at livmoren min har kommet opp av bekkenet ennå. I tillegg har jeg nok bakoverbøyd livmor og da er det enda mer vanskelig å kjenne.. Jeg Googlet akkurat på emnet og kom frem til dette svaret fra jordmor Monica på Babyverden: "Svar: Det er vanlig at livmoren kommer opp av bekkenet rundt 12 uke, men det er store variasjoner. Det er ikke så lett å kjenne på seg selv, men det går an å forsøke. Legg deg helt flatt på ryggen med hodet på puten slik at du ikke strammer magemusklene. Legg en flat hånd over symfysen(skambenet) og kjenn forsiktig om du føler ”noe”. En liten ”oppfylling” vil komme når livmoren kommer. Før du ble gravid var det helt flatt og du kunne nesten trykke fingertuppene helt ned mot ryggen om du forsøkte. Selv om ”toppen” av livmoren er kommet er det ikke sikkert at fosterlyden kan høres. Her må man bare smøre seg med tålmodighet og vente til din livmor kommer langt nok opp."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå