Gå til innhold

Hvordan oppdager man en MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye rart man tenker på, men jeg lurer på hvordan man oppdager en MA? Siden kroppen ikke støter det bort selv. Finner man det ikke ut før den ordinære UL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppdaget at noe var galt ved at det kom brunaktig utflod og litt mensfølelse. Dette var i uke 9. Fikk heldigvis UL på sykehuset, og det viste seg at hjertet til forstetet hadde stoppet. Siden fosteret var litt lite, regnet de med at hjertet hadde stoppet opp en uke eller to tidligere. Jeg fikk velge mellom utskrapning (noe de anbefalte) eller om jeg ville vente til kroppen støtet det ut naturlig.

Hadde heldigvis to fine svangerskap etter dette.

Skrevet

Hos meg så døde fosteret i uke 6, men jeg fikk ikke vite det før uke 8. Mistet tegnene på graviditet, men det var min første gang så jeg visst ikke helt hva jeg hadde å forvente...

Fikk vite det på en tidlig UL.

Skrevet

Plutselig en dag merket jeg at absolutt alle tegn og følelse av graviditet var forsvunnet som dugg for solen, jeg følte meg helt som før grav. Fosteret hadde gått til grunne lenge før det ble oppdaget på UL i uke 14:( Det verste jeg noen gang har opplevd!! Ingen blødning som indikerte at noe var galt.

Skrevet

Jeg gikk med spotting i 3 uker jeg...tok ul i uke 14, da hadde fosteret vært død i 3 uker....fikk tatt utskrapning dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...