Sannamor ;)Fødeklar:) Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Heisann:) Jeg er 14 uker på vei,har begynt som frisør lærling, lærling kontrakten min er ikke komet ennå,pga forsinkelser hos opplærings kontoret. Har ikke sagt til noen på jobb ennå,at jeg er gravid,noe som nå er veldig vanskelig og skjule. Kan jeg fortelle det til dem selvom jeg ikke har skrevet under på kontrakten fra opplærings kontoret??. har jobbet der siden desemper, vært som lærling 1,5 mnd. Hun kan vel ikke bare kaste meg på dør?? (hun kommer til og bli kjempe sur) vi har skrevet en annen lærling kontrakt som ble sendt til kommunen. noen som vet??
junijente fikk julijente Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 For det første burde du virkelig ringe opplæringskontoret og kreve at lærlingkontrakten din dukker opp snarest! De har ingen unnskyldning for å ikke komme med den. Den er viktig, ikke bare for å dokumentere arbeidsforholdet, men også for å dokumentere ansvaret for opplæringen din. Når det gjelder graviditeten kan du ikke sies opp pga dette. I tillegg har lærlinger ekstra sterkt vern (de kan ikke sies opp, med mindre de bryter alle regler, ellers må bedriften finne ny lærlingeplass). I og med at dere har sendt en kontrakt til kommunen, og opplæringskontoret er inne i bildet, vil jeg mene at sjefen din ikke akkurat bør prøve seg på noe annet enn å gratulere deg. Du har krav på samme permisjon som andre arbeidstakere, og går tilbake som lærling etterpå, for å fullføre den lærligetida som er igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå