Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 har sovet 45min siden vi våknet kl 06! Skal jo ikke være mulig å sove så lite? Er overtrøtt som et uvær, men skal faen ikke sove. Prøvd alt, men ingenting som hjeler jo. Tror det klikker snart!
Piami :) Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Hvor gammel er hxn?? Ja det er ikke noe særlig når de ikke vil sove, hverken for mor eller barn.. Prøvd å trille tur i vogna?? Funker alltid her.. Eller legge hxn alene på et rom slik at det ikke blir for mye stimuli?? God søvn!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Det er helt vanlig å ha slike dager her i huset.. Hvorfor klikke for det? Det er jo bare å ha barnet på fanget...evt...leke med det på leketeppet.. sånn er det å ha små!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 7mnd. Helt normalt og må regnes med ja! Men enkelte dager så topper det seg bare. Når man har gått slik i flere måneder, og hver lur er en kamp, så blir man lei. Slik er det dag og natt, og ikke vognen engang hjelper.
gulda Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Så slitsomt! Sitter akkurat på en stol selv og tiller vogna frem og tilbake over dørstokken for å få babyen til å sve litt. Ikke vær til å ut i dag.. Elers så hjelper ofte bæresele her, men det jo fryktelig tungt i ryggen! (ingen erfaring med bæresjal, og om det kan brukes på samme måte..) Veldig slitsomt når ungen er så trøtt at den bare sutrer, men ikke sovner.. Håper du får tips som hjelper! Amme hjelper forresten her, men kan jo ikke holde på hele dagen..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 slitsomt ja! huffa. Her har vi prøvd byssing,vogn,bæring,klapping på ryggen,babybjørn,vippestol, og biltur. Sovner i bilen, men med en gang den står i ro, så er det på'an igjen. Og vi kan jo ikke kjøre rundt hele døgnet heller:( Håper dette gir seg snart!
**My little Miss drama and I** Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 7 mnd ?! hmm snuppa var alltid vanskelig å sove på dagen, jeg har funnet ut at hun må i vogna hver gang:P... vi hadde nattavvenning ved 6 mnd-lett ferber å etter det er det ikke noe problem.. hun er nå 11 mnd.. sover hele natta og 1-2 lurer på dagen 1-2 timer... vugging og byssin og bæring funka ikke på oss.. for mye spennede rundt seg:P men hva med å kutte ut alt byssing og vugging -lettere sagt en gjort sikkert ,men gå en tur i vogna?! er det sånn på natta å.. ?! tenner? ikke noe morsomt nei kan jeg tenke meg...
Ung kvinne Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Bade rett før leggetid, da sliter de seg ut. Så grøt, og så veldig varm melk på tåteflaske i sengen. Det hjelper på min, og jeg har hatt litt av samme prob. overtrøtt og "redd" for å sove. Annet tips: kjøp boken : Sove hele natta, av Anna Wahlgren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Skjønner deg så godt! Samme sak her i huset, er strax 7,5 mndr... Han har aldri sovet godt, jeg er helt utslitt etter måneder med dårlig søvn. Trodde at det skulle hjelpe å starte med fast føde, men selv om han skal være god og mett våkner han mange ganger i løpet av natta, og om dagen er han vanskelig å få til å sove. Idag sov han i en time til sammen fra kl.8 til kl.19. Han var tydelig trøtt og sutrete men et helvete å få han til å sove..INEGNTING hjalp...jeg er helt nummen i armene etter å ha gått og bært på han..og han veier 10 kg..Jeg er så oppgitt... ;(
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Vi er heldige, vår datter(4 mnd) sover bra midt på dagen. Hun sover alt mellom 3 - 4 timer. Hun sover alltid ute i vognen, enten her hjemme eller der det måtte passe. Vi prøver å la henne få en liten lur på ettermiddagen også. I det siste har vi innført massasje ved leggestellet, slik at hun blir trøtt/døsig og at hun kanskje kan huske at nå er det snart natt. Vi merker på henne at hun liker massasje, da får hun også god hudkontakt med oss. Jeg ammer henne når vi har gjort unna kveldsstellet(Ca kl 19.30). I dag sovnet hun 20.30, god og mett. Hun våkner gjerne etter 4 timer, og en gang til før det er morgen(for oss iallfall). Jeg bruker å få henne til å sove etter at min mann har gått på jobb. Mitt råd er at du/dere lærer dere massasje som kan gjøres på babyer(med en olje som kan brukes på babyer), slik at det kan gjøre barne trøtt/døsig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå