Fullrulle86 Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 var på UL i dag (er 31+4) og min lille gutt som tidligere lå med hodet ned har snudd seg og ligger nå i sete. fikk beskjed om at det måtte følges med på siden jeg er førstegangs og at hodet pleier å feste seg på denne tiden.. kan jeg få velge KS viss han ikke snur seg? vill ikke føde i sete..
Vertigo Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Tror du kan velge KS dersom han fortsatt ligger i sete når terminen nærmer seg. Ellers vet jeg om flere som har fått hjelp til å snu babyen både med homeopati (Pulsatilla tror jeg remediet heter) og en yogastilling som heter "indisk bro" som går ut på at man ligger på ryggen med to-tre store puter under baken (slik at hodet blir lavere enn rompa) og stryker over magen i den retningen det er størst sjanse for at baby snur seg..som du forstår, litt vanskelig å forklare... Hvis man har klart å snu baby, så bør man sitte i 'squat-stilling' så ofte som mulig - dvs. sitte på huk med knærne ut for at hodet skal feste seg. Vet ikke hvor mye hold det er i dette, men kanskje verdt å prøve? KS er jo heller ikke noe å trakte etter...
Fullrulle86 Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2008 nei er sant at KS ikke er barebare, men jeg vil ikke føde i sete! håper bare ikke de tvinger meg til noe jeg ikke vil... har også hørt at di på sykehuset her praktiserer snuing. har lest en del om dette og syns det høres helt grotesk ut, i tillegg til at det er en risiko med det og at det ikke alltid funker! da tar jeg heller KS enn å risikere et haste KS etter at de har prøvd snuing... bedre med 1 risiko enn 2 liksom!
Vertigo Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Egentlig helt enig med deg. Men derfor ville jeg heller prøvd homeopati eller yoga selv i forkant hadde det vært meg. For den manuelle snuingen synes jeg også høres temmelig grotesk ut...
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 du får nok velge, jeg har hjerteformet livmor, og fikk beskjed om at barnet kanskje ikke greide å snu seg på slutten og at jeg da måtte føde setefødsel men da fikk jeg ta ks..
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Hvorfor høres manuell snuing så grotesk ut?? Du får en muskelavslappende sprøyte (slik at du ikke får kynnere akkurat når de driver på) og så dytter de forsiktig på baby utenpå magen. Jeg har blitt snudd på tre ganger på kjappen, men han sparket seg fint tilbake hver gang. Selv om de holdt babyen "fast" på utsiden, han bare VILLE ligge feil vei. Vondt gjorde det heller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå