aube Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Fikk vite i dag at min beste venninne er gravid med nummer to uten å ha prøvd i mer enn et par måneder. Jeg har prøvd i snart to år, hatt to aborter og har ingen barn. Jeg er glad på hennes vegne, men jeg ble helt iskald og fortvilet av nyheten. Hva skal jeg gjøre? Hvordan takler man sånt? Skal jeg holde inni meg hvordan jeg har det? Eller skal jeg snakke med henne? Hvordan kan jeg fortelle hvordan det føles uten å legge demper på hennes glede? Jeg må jo finne en måte å takle dette på. Det kommer jo garantert til å skje meg igjen med andre venninner også.
Cmoi Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 3.gangsprøver Hei, skjønner godt hvordan du har det. Fikk vite for et par dager siden at søstra mi skal prøve på nr 5, hatt det turbulent og masse slit med de hun har, så skal hun ha flere fordi hun vet vi prøver på nr 3. Din situasjon er vanskelig, men jeg tror ikke jeg ville sagt noe, slik er livet bare, noen har drit flaks og så er vi da noen som desverre sliter. Vi har strevet i 2 1/2 år, mens svigerinna mi ble gravid på et par mnd for 1 1/2 år siden, valgte å ta abort fordi det ikke passet da, men ble gravid igjen bare et par mnd senere for da passa det bedre. Vondt som f...... for oss som hadde slitt lenge, but, that´s life. Ønsker deg i alle fall lykke til:)
Gjest yrild Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Hei 3 gangs prøver :-) Jeg ville sagt det som det er at du selvfølgelig er glad på hennes vegne og at hun ikke må ta det ille opp, men at det er litt sårt for deg fordi du prøver selv og at du skulle så gjerne ønske at det hadde gått like greit for deg som for henne... Din reaksjon er jo helt normal og menneskelig :-) Det vil hun nok forstå. Jeg tror uansett at hun vil sense din fortvilelse, men kanskje ikke tar det opp fordi hun ikke vil strø unødig salt i såret. Du får vise at du er lei deg og fokusere på din sorg og ikke på fortvilelsen evt. missunnelsen over at hun "klarer det". Og vise så mye glede som du klarer over at det går godt for henne :-) Tvi tvi til deg i prøveprosessen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå