Gå til innhold

Til dere som har kjøpt varmepumpe!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken type pumpe har du?

Hva kostet pumpe og montering toltalt?

Hvor mye reduserte dere strømforbruket?

Når er huset deres bygd?

Fornøyd eller ikke?

Ja, jeg vet! Mange spørsmål. Men vi vil gjerne samle mest mulig info før vi kjøper... Skal snakke med leverandører over påske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sanyo (5,8 kw)

litt over 20 000,-, huskar ikkje eksakt.

Kutta med ca 1,5 mål bjørkeved til fleire tusen:) + Strømforbruk ned ca 700 kwt i kvartalet:) Bruker berre litt ved dei aller kaldaste dagane no:)

1980, 3 etg.

Veldig fornøgd:)

Skrevet

vi kjøpte gjennom netthandelen.betalte bare 5000kr og monteringen gjorde vi selv.letteste varmepumpen å monetere selv stod det i anvisningen.og siden mannen min klarte det er det mulig for alle;)

pumpen er kjempe god.vi har et 3.etg hus å er snart 100år gammelt;)

Skrevet

nå kjøpte vi et hus med varmepumpe i vi da..bygd i 95 og varmepumpa ble kjøpt i 06..vi kjøpte huset i fjord da..

Nå vet jeg ikke hvor kaldt dette huset er uten..men eneste jeg bruker utenom varmepumpa er kun å fyre litt i vedovnen på det kaldeste..men vi har brukt utrolig lite ved i vinter..kun pumpa som har stått på.

Ingen panleovner i det hele tatt..kunn varmekabel på badet. Så vil tru vi sparer en del strøm og ved ja :) Iallefal kjempefornøyd!!

Skrevet

Tusen takk for svar!! :)

Noen fler med erfaringer?

Skrevet

Vi kjøpte Panasonic og er fornøyd. Kostet vel 23 000 ca å montere. Aner ikke hvor mye vi evt har spart, fordi vi kjøpte huset ifjor sommer og installerte varmepumpen i høst, så har ingenting å sammenligne med. Vi hadde panasonic varmepumpe i forrige huset vårt også og der var vi veldig fornøyde. Var vi som installerte den der også. Har undersøkt mye rundt omkring og snakket med flere leverandører, vil påstå at Panasonic og Toshiba er de to beste pumpene. (luft-luft pumper altså - skal du ha f.eks. luft-vann så blir det mye dyrere også såklart)

Skrevet

vi har en panasonic inverter

betalte 18000 for den, men det var med rabatt fordi snekkermannen min kjenner "alle" innenfor sånne yrker....

betalte montøren 1000 kr svart for å sette den opp (lørdag 22.12...)

vi har nok økt strømforbruket vårt vi... men hadde på ekstremt lite varme her før, og fyret masse... nå fyrer vi litt mindre og har varmepumpa på 20 grader så og si hele tida.. sjelden over den tempen da...

er det knallfint vær ute og mye sol skrur vi av.

Skrevet

Fujitsu Siemens

18000 inkl. 3000 til montering

Vet ikke akkurat hvor mye det har redusert strømforbruket, men myyyyye....

Huset er et stort murhus bygd i 1952

Er veldig veldig fornøyd, varmer opp hele første etasje:)

Skrevet

I det gamle huset:

-Panasonic

-ca.19.000.

- Vet ikke men sparte både strøm og ved. Vi hadde stue og kjøkken som var åpent på ca. 60 kvm. Da vi kom hjem og fyrte i ovnen så var det varmt da vi la oss:-(

-1969

-Veldig fornøyd.

I det nye huset kjøpte vi først og fremst fordi det er drepens varmt i 2. etasje på sommeren. Svære vinduer!!!

-Mitsubishi (ville ha panasonic igjen men ingen hadde tid da vi plutselig fant ut at vi skulle ha)

-Ca 17.000.

- Vinteren før vi fikk varmepumpe så var 2. etasjen alltid kald. Brukte oljeovn av og til men den var dyr. Vinteren etter med varmepumpe så gikk strøm regningene betraktelig ned og huset er alltid varmt.

-2005

- Veldig fornøyd men tror kanskje jeg var mest fornøyd med panasonicen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...