Gå til innhold

avent elektrisk brystpumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får den ikke til å ta ordentlig tak, bare sånn svakt. så det kommer ikke noe melk ut, trenger virkelig hjelp her. brystet er blitt hardere og hardere og større område som er hardt.

hvorfor får jeg ikke til pumpen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg hadde ikke elektrisk pumpe,men hånpumpe fra avent.

men noen ganger når jeg satt den sammen,,ville ikke pumpen suge på en måte.

jeg fant ut at jeg hadde satt den sammen feil,bare en liten del som skulle snus på.

Skrevet

På den delen som du har på puppen, sitter det en gummidel som du kan ta av. Når jeg tok vekk den delen - fikk iallefall pumpen mye bedre tak på puppen enn før.

Skjønte du hva jeg mente nå? Hvis ikke får du si ifra så skal jeg forklare bedre

Skrevet

den gjennomsiktige eller den hvite delen?

Skrevet

åja nå skjønte jeg, den massasje greia. den har jeg tatt av. så jeg skjønner ikke hvorfor pumpen ikke får ordentlig tak da?

Skrevet

får ikke til manuell pumpe heller. det vil ikke komme ut melk. hva er det som jeg gjør feil?

Skrevet

prøv å massere ut litt melk med hånden din først.

kanskje du har så spreng at puppene er for harde...sånn at ikke pumpen blir i vakum?

Skrevet

kansje det er utdrivningsrefleksen din?

hør med legen din om du kan få prøve den nesesprayen med hormon.

siden ikke elektrisk eller manuell pumpe virker på deg?

Skrevet

det er kanskje det som er greia. baby klarer å suge, men er ikke så sulten at han tømmer brystet.

er kjempe redd for å få brystbetenelse igjen. dette har holdt på siden igår morges

Skrevet

det kommer ut melk når babyen suger, men klarer ikke pumpa. er helt stressa, det blir bare hardere og over større område. prøver å tømme hver annen time, men det setter tydeligvis bare igang mer produksjon

Skrevet

som sagt tidligere,min manuelle pumpe var på samme måte om jeg fikk satt en liten hvit del feil vei.da ble det ikke vakum,og pumpa ville ikke suge.

Skrevet

har du melkespreng?

isåfall kan du håndmelke deg litt først, hopp i dusjen, så går det lettere!

og ikke pump deg, da! da går det aldri over!! som du sier, det trigger bare produksjonen! men du kan jo håndmelke ut litt, så det ikke sprenger sånn! så går det over innen noen dager.

og ang pumping, kjenner flere som rett og slett ikke fikk det til! denne utdrivningsrefleksen er ikke alltid like lett å få igang uten baby!

Skrevet

hvilken del er det egentlig? har lest annet sted om denne lille delen som kan sitte feil vei.

Skrevet

den lille hvor melken skal igjennom rett før den detter ned i tåteflaska?

Skrevet

på den manuelle (vet ikke hvordan det er med elektrisk) er den lille hvite delen rett under den koppen som man fester håndtaket i inni pumpa.

den hvite er bitteliten, kansje en cm i diameter. og skal dyttes inn med den ru overflaten øverst, altså, glatt side ned, ru/stripete opp.

eh..ble det forståelig? ;)

Skrevet

ja, det er den lille dingsen som melka dyttes igjennom av pumpetrykket!

Skrevet

vet du hva,nå er det et par år siden jeg prukte pumpen,så jeg husker ikke nøyaktig.

men jeg husker det var en hvit bøyelig gummidel som kunne settes på plass 2 veier,og den ene veien funket pumpen ikke med,mens den andre veien ble det vakum når jeg pumpet.

Skrevet

det er sånn hvit greie på den elektriske også. men den ser annerledes ut. men da kan det kanskje være at jeg må snu den litt rundt?

Skrevet

kanskje prøve den lille delen til den manuelle i den elektriske?

Skrevet

den er iallefall med på å lage vakum, så dytt litt på den, pluss den greia du putter puppen i! den gjennomsiktige skåla skal også sitte tett for at det skal bli vakum!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...