Gå til innhold

Blå lepper

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mia har så blå lepper, jeg lurer på om det er noe å bekymre seg om. Hun har omgangssyke, har hatt oppkast og har fortsatt diaré. Feberen var oppe i 40 grader, da fikk hun paracet og vi kledde av henne. Hun var skikkelig slapp og helt borte i øynene, og fikk noen små krampetrekninger i kroppen av og til (hun ligger oppå oss hele tiden) men det kan muligens være feberen som gir henne kuldegysninger. I dag ser vi har hun har blålige lepper og hender/føtter, er det en naturlig greie ifbm feber? Noen som har peil?

Den generelle formen er bedre i dag, hun ser oss i øynene og er litt mer med, feberen er nede til 38.5. Hun fikk i seg et par flasker mme i går og et par i dag, og så langt ser det ut til at hun holder det inne. Vann vil hun ha hele tiden, så det er bra. Jeg tror egentlig ikke det er noe å bekymre seg så mye om, men det er greit å høre med andre uansett :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg ville nok ringt legevakta da for å høre. Høres jo ikke bra ut dersom hun har blå lepper. Venninna mi sa når jeg var bekymra for Mathilde at dersom leppene sprekker opp er det et tegn på dehydrering. Legen sa også at dersom Mathilde ble borte og vi ikke fikk kontakt måtte vi ta kontakt med en gang. Hvis Mia virker pigger i dag og dersom hun klarer å holde på melken er det sikkert et godt tegn. Men er du usikker ta heller en telefon for mye. Håper hun blir bedre snart. Vet ikke om blå lepper er noe å bekymre seg for må jeg innrømme.

Skrevet

Mener å ha lest i en bok at man bør ringe legevakta når de får blå lepper og/eller blir litt sånn blå-grå i ansiktet. Så jeg ville nok tatt en telefon, selv om hun begynner å bli bedre. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite...

Skrevet

Uff hørtes ikke bra ut. synes du skal ta en telefon til legevakta om hun fremdeles har blå lepper. Men om du får i henne vann og mme så er jo det kjempebra da! Det er jo det aller viktigste når de har omgangssyka!

Du må holde oss oppdaterte :-)

God bedring klemmer til Mia fra oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...