Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig sjalu på dere her inne. Ja jeg vet jeg bør være overlykkelig som har en spire i magen min. Men jeg klarer ikke å slappe av. I mitt forrige svangerskap viste jeg ikke hva BIM var før jeg var i andre trimester- og jeg ante ikke hva verken SA eller MA betydde.

Når jeg nå fant ut at jeg var gravid med nummer 2 var dette egentlig veldig uplanlagt- prøvingen skulle egentlig ikke begynne før i mai- men er overlykkelig å være gravid. Men så kommer men´et. Jeg er konstant urolig for at noe er galt. Vet jeg burde holde meg langt unna BIM, men klarer det ikke. Leser om MA og SA og ting som ikke går som det skal. Er livredd for at noe skal gå galt. Jeg hadde en tidlig UL for noen uker siden pga en blødning. Trodde jeg da var i uke 8, men alt de så var plommesekken- og jeg fikk beskjed om at jeg ikke var lenger på vei enn uke 5- men at alt så bra ut og ny UL om 3 uker. I dag er jeg 7+0 og igjen i uke 8. Jeg har svært lite symptomer på graviditet foruten å være kvalm. Går derfor å uroer meg hele tiden på at jeg har en MA. Det er fortsatt 1 uke til UL´en, men jeg klarer ikke å vente. Jeg trenger og se hjerteslagene og vite at alt er bra. HUff er så lei meg for at jeg kommer med er slikt frustrasjonsinnlegg her- men skulle så veldig gjerne være forbi de 12 ukene snart.

Ønsker dere alle lykke til med de voksende magene deres, og forhåpentligvis er jeg å finne her om 5 uker :)

God påske til dere alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener jeg..

Likte meg ikke på 1.trimester pga alle sa/ma innlegene..

jeg er gravid med nr 3..og da jeg gikk gravid med nr 1 og 2 var jeg ikke her inne..så da gikk jeg ikke bekymret meg..

Men denne gangen gikk jeg å tenkte på ma/sa ..bestilte privar UL i uke 9 bare for å se et bankende hjerte..aldri gjort det før i svangerskapa mine..

Så man blir påvirket av å lese disse ma/sa innleggene ja..

MEN jeg har også lest noen innlegg der de kun har sett plommesekken..og fikk beskjed om at de var mindre kommet enn de selv trudde..og når de har vært på ny UL så har de sett et bankende hjerte..så krysse fingrende for at det er slik med deg også :)

Lykke til på UL ..sikkert ei lang uke å vente..

Skrevet

Var knapt inne på første trimester jeg, holdt meg unna der sist jeg var gravid også..

Kjempe trist for de som opplever en SA/MA men når man sitter og leser som alle de forskjellige symptomene hele tiden så begynner man fort og innbille seg at man har noen av dem selv..

Jeg var veldig urolig i begynnelsen av dette svangerskapet, var like lite planlagt som sist (blitt gravid med prevensjon begge gangene) men denne gangen hadde jeg tatt angrepille så var veldig redd den skulle ha gjort skade, så var på en del UL tidelig i svangerskapet..

Jeg var på UL rundt uke 5 og fikk beskjed om at de ikke så noe annet en plommesekken, og fikk ny ul ei uke seinere og da slo hjertet og alt var fint, så bare vent og se du når du skal på UL så får du se et bittebitte lite foster og et hjerte som slår :-)

Du må ha lykke til på UL og alt er nok i skjønneste orden skal du se :-)

Vi bekymrer oss ofte alt for mye uten grunn :-P

Hvertfall jeg :-P

Skrevet

holdt meg faktisk unna BIM selv jeg i første trimester. kom meg ikke inn før jeg var 13 uker eller noe sånt.

Du vet jo aldri og da er det greit å være i fred på en måte...

jeg hadde ingen symptomer annet enn at jeg var kvalm jeg heller på maange uker så det bør ikke vety at det er noe galt!

Jeg venter tross alt tvillinger oxo så.....

Prøv å slappe av og feir hver uke du kommer til, det gjør jeg...

Spør meg ikke hvorfor, men jeg ser mer fram til og teller ned til de i første omgang enn til fødselen. Sikkert fordi det er så lenge igjen... hehe

lykke til og vi sees garantert om 5 uker!

stor klem fra oss

Skrevet

jeg hodt meg også unna BIM i første trimester,ble bare mere bekymret...hadde blødninger i begynnelsen,er nå snart 18 uker på vei og alt er bra:)

Skrevet

hei kjære deg:-) jeg vet hvordan du har det, og det er ikke lett og godt å ha det slik. Har selv 4 sa/ma på hånd og blødde mye i uke 6 til 7 i dette svangerskapet . Og litt blod igjen i uke 11. Men ser ut til at det skal gå, er i uke 14 og har " kavet" meg hit:-) Men du kommer hit og dine bekymringer vil avta.-) Vet ikke hva jeg kan si for at du ikke skal gå og være bekymret, men du merker om du mister, kroppen vår er fantastisk og greier på en eller annen måte gi et signal til deg om at noe er galt:-) Så ikke vent på at det skal skje, for jeg tror ikke det skjer igjen med deg, du er nok her om et blunk skal du se, og da må du gi oss et lite vink:-) Prøv å lev så normalt du bare kan, og tenk at det er et lite liv inni deg som bare ligger å vokser og nyter det å være inni mors mage:-) masse klemmer og lykke til:-) håper du snart er her :-) ( du, og blødninger trenger ikke være noe gale)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Har full forståelse!!!!

Nå er jeg desverre ei av de som har hatt flere SA så jeg lette hele tiden etter ting som kunne tyde på at alt ikke var som det skulle... Så om jeg valgte å være på BIM eller ikke spilte forsåvidt ingen rolle.

Det er vel ikke så lenge til du skal på din neste UL nå. Da får du uansett vite med sikkerhet om alt er som det skal. Håper du klarer å holde ut frem til da.

Kom gjerne inn og fortell hvordan det gikk :-)

Lykke til!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

hadde også blødninger fra før jeg testet positivt tom 7+4, men er nå 27+5 så det trenger ikke å ha noen betydning :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...