Gå til innhold

Fleire som er kvalm heile dagen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

føler at eg skal kaste opp når som helst. Drikke cola sjølv om eg ikkje tåler det ein gang, men den einaste som hjelper mot kvalmen her no. Må vel få tak i ingefær av eit eller anna slag..... viss ikkje det hjelper, så blir det nålestikking.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :)

 

Her går det også i kvalme fra morgen til kveld. Klarer ikke tenke på mat- da blir jeg kjempe dårlig- men blir også dårlig av å ikke spise- så jeg tvangsforer meg selv :(

Hadde også ettermiddag og kveldskvalme i starten av forrige svangerskap også- men syntes det er litt verre nå :( Er i tillegg veldig trøtt så formen er på bånn- tvinger meg selv til å trene og holde koken. Har kjøpt meg sea band- det fungerer noe, men ikke helt. Får håpe det avtar litt etterhvert. Hadde et kjempe lett svangerskap sist- så får håpe det blir like lett denne gangen- bare man kommer seg til 2 trimester. Er 7+0 i dag- så foreløpig er det 5 uker igjen :(

 

Masse god bedring og lykke til med spira- og GOD PÅSKE :))

Skrevet

Godt ein ikkje er aleine nei. Takk og god bedring til deg og. Og ikkje minst God Påske.

 

Eg håper og at det ikkje blir noko meir kvalme i 2.trimester. Ligger kun i senga og er på besøk. Vi har ikkje fortalt noko enno. Er 7+3, og eg vil heimatt.

Skrevet

uggen og kvalm hele dagen.føler jeg har prøvd det meste nå.Tok akupunktur for to dager siden.Så nå er jeg kvalmere en noen gang spøy igår.Men det pleier å bli værre før det blir bedre med homopati og akupunktur.Prøver å trøste meg med det iallefall!!!

Merker at denne kvalmen tapper meg veldig for energi orker knapt å sitte oppreist.kroppen er helt vissen.Homopaten sa at kvalme var veldig energi tappende og at det tok tid å få energien tilbake.

Skrevet

At kvalmen er energitapande skal vere sikkert og visst. Ikkje mykje energi eg har om dagene nei....

Skrevet

Jeg er ekstremt kvalm hele dagen og kaster opp til den store gullmedalje :(

Har vært sykemeldt siden jeg fant ut at jeg var gravid pga dette.

Ingenting som hjelper mot det heller, ingefær skal man foresten ikke ha så mye av når man er gravid.Prøv heller raspet eple eller 50-50 av eplemost og farris..

Skrevet

eg skal prøve alt. Kaster heldigvis ikkje opp....

Skrevet

Jeg var det... Hadde det bare vært morgenkvalme, skulle jeg prist meg lykkelig!!! Heldigvis ga det seg, like plutselig som det kom, i uke 9. THANK GOD. Håper dere er like heldige som meg!

Skrevet

sukk..har prøvd akupunktør,litt ingefær,farris og eplejus, seaband osv..ingenting hjelper er kvalm hele dagen!! MEN et stort men i går va jeg ute i snøen og satt i sola og da glemte jeg at jeg var gravid i noen timer!! Supert og helt fantastisk..Nå derimot er jeg drit kvalm igjen og kjemper med meg selv forå ikke spy for da må jeg jo spise igjen..men er det noen flere som ikke liker seg hjemme ? Jeg syns det stinker her og lukta kommer i fra maten på kjøkkenet..ingen andre kjenner noe til det..

Skrevet

Jeg måtte sykemeldes pga kvalme, våknet tilogmed om natta av at jeg var kvalm, og jeg orket ikke kaste opp for det virkelig hater jeg. Til å begynne med funket sea-band veldig bra, men etterhvert var det ingenting som hjalp, unntatt peppermyntedrops!! Kjøpte en svær pose med polkagriser på IKEA som jeg knasket på når det var på det verste. Peppermynte te funket også litt.

 

Nå er jeg i uke 11 (10+3) og kvalmen har begynt å bli bedre. :) Håper dere andre som er plaget også får slippe når det nærmer seg denne uken. Noen er jo så uheldige at de er kvalme hele tiden hele svangerskapet, håper vi slipper det!

Skrevet

Håper eg og å sleppe. Tar ein antiniotak-kurs i tillegg, og den forverre situasjonen og. Er ferdig med den på tirsdagen, så da håper eg på betre tider ja....

Skrevet

å ja, det er jeg:-( jeg er inne i 7 uka nå... har fått en liten kul på magen.

Skrevet

Jeg er kvalm, kvalm og kvalm. Var hos legen, der fikk jeg Afipran og det hjelper! :o) Livet mitt er helt fantastisk igjen, så dette kan jeg virkelig anbefale! :)

Skrevet

Ja, kvalm døgnet rundt her også... Utrolig slapp og tiltaksløs og ingen energi til guttene mine... ikke arti disse første ukene. Synes det blir verre og verre for hvert svangerskap : ( Har noe effekt av sea-band så de sitter på dagen lang, og natta også ofte. Men må jo ha de av noen timer innimellom pga hovenhet der de sitter. Kjøpt meg postafen og tatt to ganger, synes ikke det har hatt noen effekt. Kaster heldigvis ikke opp, bøyer meg i støvet for dem som kaster opp i flere måneder.... Men vi får bare slite oss gjennom dette dag for dag, det går snart mot lysere tider hvor vi strutter av energi!

Er 9+6 i dag. To små uker igjen....

 

Og det er jo så definitivt verdt det til syvende og sist : )

Skrevet

Jeg har en venninne som er homeopat, og hun anbefalte meg å skaffe noe som heter Symphoricarpus D6. De har det på apotek som har homeopat-midler. Dessverre for meg så er de utsolgt i Trondheim og får inn nytt nå etter påske. Venninna mi brukte dette selv under svangerskapet sitt og det fungerte utrolig bra. Gleder meg til jeg får tak i det så jeg kan fungere noenlunde normalt. Sånn det er nå så ligger jeg mest rett ut på sofaen og er kvalm. Har kastet opp voldsomt idag også. :(

 

Mitt råd til de som sliter er å ta kontakt med homeopat da homeopat-midler ikke er skadelig for fosteret. :)

Skrevet

tør nesten ikke å si det men idag har kvalmen min sluppet litt.var hos homeopat forrige onsdag.mer kvalm de tre første dagene etterpå spøy tilogmed. men nå håper jeg at det har sluppet litt.Vert et forsøk til alle dere som er kvalme

Skrevet

Kvalmen min har blitt litt betre ja... Håper det berre forsetter og.... Men, no må eg få i meg mat her... Det er SOL ute og da må ein ut og nyte eit skikkeleg påskevær med sol og snø og kuldegrader på sjølve vestlandet... :)

Skrevet

Ja, er sånn småkvalm hele dagen:( Kjennes ut som om magen er full, selv om jeg er sulten... Skikkelig travelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...