Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 For en liten stnd tilbake ble det begått en grov voldtekt rett her hvor jeg bor, politiet la ut tegnig av den misstenkte på nett og bildene hang på de forskjellige nærbuttikkene hvor jeg bor. Fra første gang jeg så bildet var jeg "sikker" på at jeg visste hvem han var.. Ringte rundt til andre jeg kjente for å høre hva de syntes og de var enige. Jeg tipset da politiet og forklarte at dette var veldig likt på denne personen (greit nok, det skal men jo om man fatter misstanke), MEN så treffer jeg denne personen noen dager etter at tegningen var lagt ut og han hilser som vanelig, jeg bare ser tilbake på han uten å svare. Han snur seg å går med hodet ned... Noen fpå deger etter forteller min kusine at hun hadde sett en gjeng kaste steiner etter han og spyttet etter han... Jeg tenkte for meg selv at han bare hadde godt av det. Kvelden etter hører jeg at voldtektsmannen er pågrepet og jeg er lettet, vi tar en tur på butikken og gjett hvem jeg ser..? Jo, han jeg og alle andre trodde var mannen:-( Jeg var i sjokk! Han var jo så lik!!!! Samme jakke og sko til og med:-( Så nå sitter jeg her og føler meg utrolig dum og har så dårlig samvittighet at jeg ikke får sove på nettene:-( Det som gjorde dette ekstra misstenksomt var at han var siktet for voldtekt en gang tidligere, men fikk erstatning da anklagene var usanne... Så folkens, lær av min feil vær så snill... Føler meg skikkelig råtten her jeg sitter:-( neste gang jeg treffer vedkommene skal jeg be pent om unnskyldning og bare håpe på at han vil tilgi meg og ikke minst de som var stygge mot han...
Darth Vader Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Jeg går ut i fra at du kontakter han og ber om unnskyldning?
Darth Vader Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Jeg går ut i fra at du kontakter han og ber om unnskyldning?
☆Anonymia☆ Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 huffa meg,nå ble jeg helt dårlig.. stakkars STAKKARS mann/gutt.. huff... kan ikke tenke meg hvordan han må ha hatt det..
3xmamma Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Huffda, stakkars mann! Er nok noe av det verste en kan bli anklagd for det der vil jeg tro. Men jeg syns nå du skal kontakte han og be om unnskyldning, ikke vente på at du treffer han tilfeldi. Vil tro han setter mer pris på det om du gjør det sånn
*Rutletutt* Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Uff, stakkars mann - håper virkelig du gjennomfører det du sier, ber ham om unnskylding - han må ha hatt det fælt:o(
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Jeg hadde tatt kontakt og sagt unnskyld. Stakkars mann.... Han hilser pent og du bare ser på han... :/ Uff, for en følelse.
☆Anonymia☆ Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 ja er enig med de andre..be om unnskyldning før du møter han...han hadde nok satt pris på det,kanskje de andre ikke gjør det,og da er det sikkert godt for han å vite at ivertfall en gjorde det...du!!
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Huff, stakkars mann. Det er desverre fort gjort å la seg rive med av rykter, så det er kjempefint at du kommer med denne påminnelsen til oss alle. Jeg synes det er fint at du vil be ham om unskyldning, og hvis jeg var ham ville jeg satt pris på det.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. mars 2008 Såklart skal jeg be han om unnskyldnig! Hadde jeg bare visst hvor han bodde ville jeg tatt kontakt allerede... Skal prøve å finne ut at det og evt ta med en bukett med blomster... Som jeg sa var han dømt for voldtekt tidligere men ble rikjent, og har ett ganske fargerikt rulleblad. Dette var med på at jeg reagerte som jeg gjorde... Er ufattelig lei meg som jeg sier over her og skulle for alt i verden ønske at jeg kunne ta det tilbake:-(
Miss-Sixty Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Det er lett å ta feil og det er desverre altfor lett å dømme andre mennesker og å tro på rykter.. Skjønner at du ikke gjorde det med vilje, og heller ikke for å være slem =) Så bare be han om unnskyldning du, så ordner det seg.
mamman til to gutter Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Det at du meldte fra om at han lignet synes jeg var helt riktig av deg! Tenk om ingen tørr å gjøre det i frykt for å ta feil, da vil jo ikke politiet få tak i den riktige personen heller. Men det å dømme folk for tidlig er skummelt og det må man passe seg for, som du har erfart.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2008 Ja, det at jeg meldte ifra var jo egetlig ganske naturlig. Men at jeg avviste han på den måten:-( Har iallefall lært min lekse...
blond Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 Og ut fra hva du skriver kan jeg anta at jeg vet hvor du bor, men jeg kan jo ta feil. Det kan være like farlig det! Hva skal du be om unnskyldning for? Han vet vel ikke at du snakket med politiet, bare at du ikke hilste på han.
Tante Sofie # Skrevet 21. mars 2008 #15 Skrevet 21. mars 2008 Tegningene hang jo der, slik at folk skulle kunne gi kjenne igjen en mulig mistenkt!Tenk om det hadde vært ham, da hadde du hjulpet med å fange en kriminell! Du har ikke anklaget ham, men i grunnen gjort det som var din plikt-helt riktig! MEn forstår jo at du føler deg dårlig for dette, spes med tanke på at du ikke hilste på ham. Han har nok blitt såret av flere enn deg i denne prosessen, kanskje viktig nå, at han blir støttet opp om, da han ikke har gjort noe annet "galt" enn å ligne på en tegning! Nå er tiden inne for at galt gjøres til rett-da vil det føles bedre for degog! Neste gang du treffer ham, ta deg tid til en prat også! Kjenner du ham, så kan du jo oppsøke ham. En annen ting i slike saker, må vel være at slike mistanker blir fort glemt (siden den rette gjerningsmannen er grepet), slik at dette ikke blir et rykte som henger ved ham resten av livet!?
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #16 Skrevet 21. mars 2008 Jeg tror jeg ville roet meg ned. Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet? Du skal ikke langt sør i Europa før kvinner slettes ikke svarer når menn hilser, med mindre de er godt bekjente da. Det er langfredag, men du trenger ikke bære andres steinkasting på dine skuldre. Og er du litt streetsmart, så holder du deg langt unna menn som er tidligere siktet for voldtekt. Uansett om de har fått erstatning eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå