Gå til innhold

må man ha ny madrass i babysengen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk en babyseng av min tante som vi er flere som har brukt men madrassen er veldig fin og ikke fult så mangen om har brukt, men bør jeg ha helt ny til bebbisen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at man skal ha helt ny madrass for å redusere sjansen for krybbedød. Tror vi ungene brukte samme når vi var små,og det har gått helt fint, men jeg tør ikke ta noen sjanser...

Ikke så veldig dyrt med madrass heller syns jeg, så for meg er valget enkelt.

Skrevet

Krybbedød foreningen anbefaler helt klart å kjøpe ny madrass til babyen for å redusere faren for krybbedød.

Skrevet

Nytt barn, ny madrass! Ikke noe tjangs å ta der!

Skrevet

Ville helt klart ha bytta når man ikke selv har "brukt" madrassen. Vet jo ikke hvor mye gulp, tiss og bæsj som har kommet i madrassen...

Det anbefales å bytte uansett, og jeg hadde helt klart kjøpt ny i din situasjon. Bllir jo billig seng uansett da, i og med at du har fått selve senga gratis :-)

Skrevet

Vi skal bruke samme madrass som til 1.mann, men har kjøpt ny overmadrass

Skrevet

Vi brukte og samme til nr 1 og 2. Bare vasket trekk og luftet den godt. Det var uproblematisk synes jeg fordi jeg visste at det ikke hverken var gulpet, tisset eller bæsjet i madrassen etter 1. mann. Men nr 2 har lekket en del, så det var ikke aktuellt å gi madrassen videre til nr 3. Så hun har fått ny madrass. Men som nevnt over her ville jeg ikke brukt om igjen en madrass som jeg ikke visste forhistorien til.

Skrevet

Kommer sikkert til å bruke madrassen vi kjøpte nå, til neste unge, siden jeg vet "forhistorien" til madrassen. Akkurat som jeg kommer til å bruke det samme bilsete (hvis det ikke blir skadd), fordi jeg vet hvordan det er brukt. Men når man ikke vet sånt, ville jeg kjøpt ny ja. For 4-500 kr får du en fin madrass. Vår kosta nærmere 500 kr m/overmadrass (ikke skumgummi). Skumgummimadrass er enda billigere men da må man ofte bytte for hver unge fordi de blir "ligget ned".

Skrevet

Jeg har kjøpt ny madrass (til ny seng), skal ha to da (en på soverommet og en på barnerommet) den til soverommet har jeg fått av søsteren til samboeren, hun kjøpte denne i juni i fjor-så bytter bare overmadrass der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...