*gullungen med okt spire* Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 noen som kan fortelle meg hvordan jeg burde gå fram.for legen min når jeg ønsker keisersnitt, hadde en vanskelig fødsel med nummer en...den var hard jeg orker ikke det igjen...det eneste er at jeg går på store doser fragmin...sprøyter for å tynne ut blodet, har hatt en blodpropp...jeg er så redd...vill så gjerne ha keisersnitt...i ro å fred...høres kansje litt dumt ut,men det er et ønske jeg har..hvordan skjer et planlagt keisersnitt??hvor tidlig før termin får du det??håper noen vill svare meg
mille2 Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Gå under forum "keisersnittdebatten." Der finner du svar på mye:-)
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Jeg kan ikke fortelle deg hvordan du skal gå fram for å få planlagt keisersnitt uten medisinsk grunn, for selv fikk jeg keisersnitt med førstemann pga seteleie. Men jeg vil tro at du kan be om keisersnitt på bakgrunn av en traumatisk fødsel forrige gang. Du må nok gjennom flere samtaler på sykehuset for å få dette innvilget. Men, når det gjelder Fragmin kan jeg svare deg, for jeg selv gikk på Klexane sprøyter, som tilsvarer Fragmin, og jeg hadde satt en sprøyte kl 9 om morgenen. En halv time senere gikk vannet og kl 13 ble sønnen min født med keisersnitt. Jeg blødde ikke mer enn ved et normalt keisersnitt, så jeg vil tro at det kan gå greit for deg også. Dersom du ikke går i fødsel før planlagt snitt, som meg, lar du bare være å ta sprøyten et døgn før inngrepet, så er blødningstendensen normal.
marinas skatt Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Et av problemene i forhold til fragmin er at det skal gå et visst antall timer ifra siste sprøyte og til de kan sette f.eks epidural. Jeg selv bruker 5000ie og har fått beskjed om at det må gå minimum 12 timer fra siste sprøyte til de kan sette epidural eller spinal bedøvelse.( lengre tid med høyere doser ) Dette har med risiko for blodninger og lammelser i ryggen og gjøre. - Men narkose går greit om du tåler det. Ved planlagt keisersnitt og blodfortynnende vil du få beskjed om når du skal slutte med fragmin før inngrep , og så gir de igjen etterpå.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå