Gå til innhold

Noen her som har reist til syden mens dere var gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på lengre enn 12 uker på vei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at folk skriver at folk i syden også går gravide og sånn..og det vet en jo att de gjør :) tenkte bare å gi ett lite tips :) Sjekk ut hva som kommer til å skje viss du føder prematurt mens du er på tur. Har hørt om en så reiste på tur i uke 27 og fødselen satt i gang, hun kom seg på sykehuset og fødte barnet og barnet ble lagt opp til henne for å dø... Mest sannsynlig hadde dette barnet overlevt å bli født i Norge..

Så mitt råd er å sjekke ut hvordan det er i det landet du skal reise til :) Ikke meningen å skremme. Men akkurat i ukene etter uke 24-25 hadde jeg nok vært litt skeptiskt til å reise "hvorsomhelst"....

Skrevet

jeg skal reise til syden i uke 32. synes det er litt unødvendig av folk å skrive slike skremmer historier som hun ovenfor skriver, uten noe som helst troverdig å referere til, så jeg velger å tro at dette er bare løse rykter. men, det kan være lurt å sette seg inn i noen forhåndsregler før en reiser. som hva en skal være forsiktig med å spise å sånn. å så kan en ha med seg legemidler som kan hjelpe på magen om en får problemer med det, slik som om du skulle få diare o.l. snakk med legen din eller JM, tror de kan gi deg bedre svar enn mange her inne.

Skrevet

Vi var ute å reiste da jeg var 24 uker på vei og det gikk veldig fint. Bortsett fra de vanlige mat tipsene vil jeg anbefale deg å bruke støttestrømper på flyet, beina mine ble kjempehovne til tross for at jeg brukte det, så det hadde nok vært enda værre om jeg ikke hadde gjort det! I tillegg vil jeg anbefale deg å bruke sterk solkrem i ansiktet da huden ofte er litt annerledes når man er gravid og det er lett å få pigmentflekker, ikke alltid like pent.

Ift det hun skriver over her ville jeg sørget for å ha reiseforsikring, slik at du kan få god medisinsk oppfølging dersom du skulle bli syk eller noe skulle skje ift graviditeten. Ville ikke bekymret meg et sekund for å reise: )

Skrevet

Jeg var på Gran Canaria i uke 25. Gikk kjempefint det:-)

Null problem.

Skrevet

Det er jo enkelte flyselskap som nekter å ta med gravide kvinner... Men, kvar grensa der går er eg usikker på. kan vere lurt å sjekke det og opp.

Skrevet

Sitter i "syden" nå jeg 22 uker på vei. Og jaggu spreller hun ikke inni magen her også. Tror hun liker å ha så lite klær trykkendes på seg jeg, he he.

Skrevet

Var i Egypt i veke 13 sist eg var gravid. Gjekk heilt fint. Tok forhåndsreglar i form av å ikkje ete salat ute, og bare ete godt steikt kjøtt osv. Og så hadde eg med desinfeksjonssprit og vaska henda veldig ofte med denne for å unngå magesjuke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...