mamma til Marcus og høygravid Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Reiser til syden i natt...Skal bli deilig og reise fra snøen..men er litt redd og...Er i min 20 uke nå)..Er jo bekymret for alt med den lille... Noen som har reist til syden når en er gravid:))
Krusemynthe Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Jeg drar om to uker - og BARE gleder meg. Skal bli så deilig. Vil da være i uke27/28. Tenker at det er bare bra for barnet at mor slapper av og nyter livet - så prøv å ikke bekymre deg! Med visse forholdsregler (eks. ikke kjøpe soft-is) så går det SÅ bra. Og når du kommer hjem lan du jo ta en ny toxo-test for sikkerhets skyld.... Nyt dagene og GOD TUR!!!
mamma til Marcus og høygravid Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2008 Takk takk...ja har lest mye om å reise..hva en kan spise og ikke spise..og kjøpt inn støttestrømper til fly turen....God tur til deg og:))
Krusemynthe Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Litt utenfor tema, men "ma-werke"...jeg får syd-afrika-assosiasjoner av det nicket... Er jeg på bærtur?
mamma til Marcus og høygravid Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2008 Ja da er du på bærtur ja..he he...men spør en ikke så får en ikke vite noe..ikke sant:))
Krusemynthe Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Ja, ja... På bærtur i sør-afrika, da!! Folk har jo så ymse nick, med så ymse begrunnelser så det er jo umulig å si noe sikkert om opprinnelsen før man spør :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Jeg var i syden i uke 12, 20 og 30! Gikk helt fint, men husk at alt kjøtt må være gjennomstekt og siden sjansen for toksoplasmose er mye større i varmere land, bør man holde seg unna salat og ukokte grønnsaker du ikke har vasket selv. Kjedelig matmessig, men ellers veldig deilig med ferie når man er gravid. Anbefales.
Mammamia77 Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Kom hjem fra sydenferie i går og har bare positive opplevelser. Er nå i uke 28. Hadde støttestrømper på flyturen og var oppe å gikk med jevne mellomrom. I spania passet jeg på hva jeg spiste. Holdt meg unna grønnsaker og softis. Av frukt spiste jeg kun det jeg kunne skrelle, eksempelvis appelsin. I tillegg passet jeg på at kjøttet var godt stekt! Ønsker deg god tur!!! Ingen problem å være i syden når man er gravid :-)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Er i uke 19 nå og har allerde vært to turer i Spania. Om en uke drar vi en uke til tunisia, og om tre uker skal vi en uke til Spania igjen. Så reis med god samvittiighet du ! Kos deg og nyt tiden....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå