Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Da jeg endelig kunne komme meg over fra 1. trimester - formumet der SA, MA og blødninger var dominerende, pluss kvalmetråder osv... - var gleden enormt stor!! Selv om kvlamen enda hang litt i... Det tok vel ca en halltime med lesing av tråder på 2. tri da det dukka opp en tråd: "Jippi!! Bare 100 dager igjen!!!" Åj, tenkte jeg, så gikk jeg på min side for å sjekke hvor lang tid jeg hadde igjen... Om jeg ble skuffa? Jepp, dritskuffa.. Og innimellom og av og til ble jeg stadig minna på hvor mange som hadde kommet så mye lengre enn meg. Hvor langt skulle 2. tri bli? -Det skulle nok vise seg å bli veldig langt. I dag er det faktisk min tur til å si de magiske ordene som man kun kan si på 2. tri, "jeg har bare 100 dager igjen"... Hva er så stort med det da? Jeg er jo enda støkk på 2. tri forumet noen uker til. Ikke at jeg mistrives her, langt ifra, men jeg begynner å bli litt lei ja! Smugleser litt på 3. tri, men der er det fødsel som dominerer, det er jeg i allefall ikke klar for å begynne å snakke om. Så jeg må faktisk innse at jeg trives her på 2. tri jeg, tross disse "100-dager-igjen-trådene". Jeg liker dem i allefall bedre enn "Hvor-mange dager-igjen-nå-da-jenter-trådene".... Hvorfor se framover mot hva vi har igjen og hva vi har i vente, benytt heller tiden på 2. tri - som skal være det gode trimester - til å nyte nuet! De sier jo det disse mødrene våres, nyt tiden, plutselig er de blitt voksne. Hvem vet om vi noen gang igjen får oppleve spark i magen? Og hvem vet om vi noen gang igjen får følelsen av å ha rimelig god kontroll på den lille i magen? Tror det kan bli verre når de popper ut. Derfor har jeg bestemt meg nå for å ta hver dag som den kommer, og nyte den fullt ut og ta vare på de følelsene jeg har rundt det som skjer med kroppen min og lille jenta i magen. Jeg tror det vil gjøre ventetiden mye enklere! Ble langt og funderende dette, men var visst i et slikt humør i dag her jeg ligger i sengen pga bekkenet og småkjeder meg litt mens tulla i magen sparker som bare det, så nå skal jeg ta meg en prat med henne og høre om hun har det bra:) Ha en fin dag og ei fin påskehøytid jenter!!
orkide75 Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 til dels enig i det du sier, men å irritere seg over 100 dager igjen tråder?? du har jo på en måte selv laget en, da du sniker inn at du har under 100 dager igjen det er jo en liten milepæl for oss å ha bare 100 dager igjen, vi gleder oss over det som skjer i magen , nyter svangerskapet og teller ned til den dagen vi får nurket vårs i armene:) så ja, om 10 dager lager jeg sikkert selv en slik tråd:) ha en flott påske:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2008 Det var jo litt ironi i den irritasjonen da. Men er kanskje ikke så lett å få det frem i skriften... Poenget mitt var i allefall ikke å kritisere de som skriver slike tråder, da det er en del av det å være i 2. trimester!
Krusemynthe Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Fin høytid ønskes deg også, og takk for et tankefullt innlegg. Som om eg skulle satt ord på det selv! Synes det er det som er spennende her inne, når noen tør å by litt på sine tanker rundt den fasen i livet vi nå felles er inne i.Som deg synes jeg det er ganske uinteressant hvor mange dager alle måtte ha igjen, eller hvor mye den enkelte veier eler hva det måtte være. Men alle får jo bruke forumet til det de finner berikende. Jeg synes menneskene, i sin helhet, er det som facinerer mest - men det er altfor få slike tråder....
Trulte76 Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 hehe..ja da jeg også kom hit , så følte jeg alle var mye lengre på vei enn meg.. Jeg har enda et stykke igjenn til jippi jeg er 100dager igjenn osv.. Men disse trådene plager ikke meg akkurat.. Men jeg tar det med knusende ro..synes tiden går fort nok som den gjør jeg da... 1.trismester gikk som det suste..og nå er jeg 17+5 idag..og synes tiden har gått veldig fort jeg Før vi vet ordet av det så har vi våre små i armene våre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå