Gå til innhold

ang lavt stoffskiftet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har d ikke bra om dagen..mye nedfor å har mer av de dårlige dagene enn av de gode,skal på jobb i ettermiddag å har virkelig ikke lyst,d går ut over alt..i går måtte jeg beklage meg til en go kolega fordi jeg var helt utafor,å var irritabel å sur..(skjems over d )..har lavt stoffskiftet å skal på sykehuset på tir å jeg håper virkelig at jeg kan beg med medesiner..vet ikke om d funker men d er virkelig verdt et forsøk..for sånn så jeg har d for tiden er ike til å holde ut..

så da vil jeg bare spør dere så har dette å har beg åpå medesiner,funket d?ble hverdagen lettere etterpå?

gikk d lang tid før dere merkety forskjell`?

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du gravid med lavt stoffskifte??? hvor lav er du?? jeg har lavt stoffskifte og går på levaxin ( tabletter) 150 mg. Det har jeg gjort siden jeg var 16, 10 år nå. Og var kjempe lav med en gang jeg ble gravid og legen doblet dosen min pga ville få meg fort opp til normal verdien så lenge jeg var gravid. Og måler stoffskifte hver 4-5 uke. Hva sier legen din?? Det stemmer at kroppen din blir slakk, irritabel, kvalm, svimmel, legger på deg etc pga lavt stoffskifte..Jeg ville hørt fortest mulig hvor lav du er og om du trenger levaxin..lykke til:-)

Skrevet

leste innlegget mitt, jeg har vel ikke skremt deg?? er ikke farlig for deg eller barnet, men er ikke gunstig å gå med lavt stoffskifte, ..:-)

Skrevet

Ikke for å skremme men det kan (Behøver ikke) faktisk være farlig for barnet hvis man ikke er medisinert for lavt stoffskifte. Jeg ville fått sjekket det opp ekstra. Mange som får lavt stoffskifte under graviditet. Egentlig bør alle gravide sjekkes. Dette for lettere å kunne rett dose medisin hvis det trengs.

Jeg tar blodprøve hver fjerde uke nå under svangerskapet. Stoffskiftet mitt har faktisk aldri vært så bra og stabilt før :o)

Angående medisiner... Jeg har gått å medisiner i ca 8 år men hadde nok sykdommen noen år før det. Jeg fikk en annen hverdag ja... Den ble bedre. Men bra kommer jeg nok aldri til å bli. Sliter fortsatt med endel som motløshet, humørsvingninger (ikke så ille som før heldigvis), glemsk, liten energi, fryser mye + + For noen hjelper medisiner med en gang. Veldig forskjellig fra person til person. Krev tett oppfølging, også etter svangerskapet. Mye som skjer under amming også. Ønsker deg masse lykke til :o)

Skrevet

takk jenter:)

neida du skremte meg ikke:)jeg har vært til kontroller,men legen ville ikke sette meg pp medesiner før jeg hadde vært hos spesialist på sykehuset..håper virkelig at jeg kan begynne med levaxin..

hm..jeg vet ikke hvor lavt d er . siden jeg ikke kan så mye om d..men d ligger på 18 og 19..normalen ligger på 25 eller 30 stemmer ikke d? så d er ike faretruende lavt sa legen..

dette er siste dagen min på jobb ,på ei uke nesten så d gleder jeg meg til..jeg fungerer jo ikke:( er så nedstemt om dagen ..å d er ikke likt meg..hater d..jeg pleier være ei sprudlende jente som liker kjempegodt å være sammen med ungene mine..men nå klarer jeg d ikke..vil bare sove..men d er verst når jeg har gått på jobb da..ikke for å syte..jeg vil jo gå pp jobb lengst mulig og.ellers blir d laaange mnd ..men jeg må bare se hvordan d går videre..ikke kjekt når d går utøver både pasienter og kolleger..:(

jeg er liksom den typen som ikke klarer å holde alt inni meg å late som ingenting er galt..

ære være den som har den evnen..velger å være anonym akkuratt på dette..er egentlig aldri anonym men..:)

Skrevet

det er ikke så lavt, skal ligge mellom 11- 25, jeg er rundt 17 nå..

Skrevet

Det er TSH verdien som er viktigst. Den skal være på ca 1. FT4 sier ikke bestandig så mye....

Håper du får hjelp hos spesialist. For noen er ikke normalen normalt hvis du skjønner. Hadde ikke jeg stått på litt selv ville jeg ikke fått tabletter av legen siden jeg kun var i nedre normalområde. For noen funker det. Men ikke for meg. Har endelig fått en lege som tar meg på alvor og som har klart å innstille meg ganske godt nå. Det har vært en lang vei og hyppige kontroller. Men det er viktig. Hvis du har 25-30 så er du hyper og har altfor høyt stoffskifte....

Skrevet

så lenge jeg ikke kjenner meg selv igjen ,å føler at noe er galt ,så skal jeg stå på mitt å håper legen vil sette mmg på medesiner for å se om d kan bli bedre..

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...