stripete ullsokk Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Hei! vi skal til usa i sommer, skal kjøre fra san francisco, til las vegas, gjennom grand canyon/yellowstone, via montana til seattle. >Lurte på om du/dere hadde tips om ting vi bør få med oss?? Alle tips mottas med stor takknemlighet!
Northernlights Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har dessverre aldri vaert paa "den siden" av USA,saa jeg er daarlig hjelp,gitt. Men det er nok andre her inne som har vaert der,saa jeg haaper du faar mange tips. Mannen min har vaert der,men han snorker og sover naa,saa jeg faar ikke spurt han. Haaper dra til Grand Canyon en vakker dag, men det blir nok noen aar.
clarice_starling Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Heisann. Jeg bor ikke i USA, men har bodd der tidligere. Jeg bodde i San Jose utenfor San Fransisco, og vært i Las Vegas. Så kan komme med noen tips innen de stedene, men er ikke sikker på om du mener i selve byene, eller underveis Men uansett: San Fransisco - Fisherman's Warf, Pier 39, BubbaGump Shrimp Restaurant (om du likte filmen Forrest Gump, kan det være gøy) Fisherman's Warf, vi var alltid på sjømannskirka for å fylle på med norske varer - men sikkert ikke deres behov da..., dere MÅ jo kjøre Cable Cars, er dere der under Gay Pride Parade så er det morsomt å få med seg, med under er det gøy å å med seg den store lekebutikken F.A.O. Schwarz. De ulike bydelene - hippieområdet, homseområdet, chinatown, etc. De viktorianske husene en ser ofte på TV'n... Like bak sjømannskirka ligger den mest svingete gata i verden (som jeg nå ikke huser, men som en også ofte ser på film). Golden Gate Bridge selvfølgelig. Kan jo dra over broa og nord til Napa Valley - vindistriktet. Og så MÅ dere jo ut til Alcatraz - det er kjekt. Jeg ville prøvd å bo i nærheten av Fisherman's Warf tror jeg... Litt nedenfor SF ligger en park som heter Great America, som er litt sånn Tusenfryd aktig, med karuseller etc. Veldig kjekt sted. Det ligger et badeland etc i nærheten som jeg ikke husker navnet på. Om dere skal kjøre langs kysten kan det jo være greit å få med seg Santa Cruz. Der er det en "boardwalk" med noen karuseller og litt annet. Vi så delfiner da vi var der. Det finnes et hus ikke lagt fra San Jose (Winchester house of mysteries) som er laget av en eller annen som ikke var helt god i hodet. Trapper som bare ender i taket, dører til ingenting etc. Jeg har aldri vært der, så aner ikke hvordan det er der. Kan kanskje være spennende. Las Vegas - vi bodde veldig billig da vi var der, og brukte lite penger. En kan jo gjøre det, og allikevel få med seg mye der,eller en kan ta den helt ut. Om jeg hadde vært der igjen ville jeg planlagt litt større budsjett og fått med meg noe underholdning. Men skal dere dit med unger så advarsel: VARMT!!!! Ellers er det nok en del gøy for unger også. Bare å være der er jo en opplevelse i seg selv. Seattle var jeg også i en gang, men det er LENGE siden så husker ikke så mye, men en middag oppe i spaceneedle (om jeg ikke husker feil er det en restaurant der oppe), og se på fiskebodene på the warf der oppe også. Håper dere får en fin tur... jeg er litt misunnelig. Savner USA. Men ikke så billig å komme seg helt til vestkysten når en er en familie på 4 - i forhold til da jeg reiste på egen hånd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå