vipsen*en av hver* Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 hva kan jeg forvente meg???? Tar de UL og skjekker meg nedentil??? Er 11 dager over termin no og ganske sliten av å ha vondt i bekkenet.. Ja jeg vet det er best om det skjer av seg selv men er så sliten no og ser ikke ut som ho har tenkt seg ut selv.. Men vist jeg blir sendt hjem igjen da blir det ny kontroll om 2 dager da??? Dette er på Haukeland jeg skal... Ønsker mange svar.. haddde aldri trodd jeg skulle gå så lenge.. fikk 4 dager før.. Da var han 4450... så er spent på hvor stor denne er...
3-snart4-barnsmamma Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Da vi var på ultralyd i uke 18, sa jordmora at ingen fødende skal gå lenger en 10 dager over. Regner med det er slik på alle sykehus. Lykke til!
ma-85 Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Det er det (desverre?) ikke. Vanlig praksis er at det regnes som overtid først når man er 14 dager etter termin, og igangsettelse vurderes som regel ikke før det. Vet at Sykehuset Innlandet har en praksis med at ingen får gå mer enn 10 dager over termin, men det er de rimelig alene om så vidt jeg vet.
3-snart4-barnsmamma Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Det samme gjelder da for Sykehuset Levanger, der jeg skal føde.
vipsen*en av hver* Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2008 Men når ikke mor har det bra da????? det er ulike syn på dette når det gjelder overtid... er jo jeg som skal gjennom denne fødselen, skal jeg ikke ha krefter til det da.. ??
vipsen*en av hver* Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2008 noen andre med sine erfaringer????
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 jeg var på overtidskontroll for litt over 2 år siden, var på første kontroll 12 dager over termin, da satt jeg med sånt belte på magen for å sjekke fosterliv, leverte urinprøve, de tok UL og sjekket modning. Var totalt umoden, men 1,5 døgn seinere startet riene (ble sendt hjem igjen fra overtidskontrollen, med beskjed om å komme tilbake 2 dager etterpå..) Var på Haukeland.
~turbogutten og lillebror~ Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Da jeg gikk over terminen sist gang jeg var gravid, var jeg på overtidskontroll på sykehuset 10 dager over termin. Var da på ul, sjekket blodtrykk og urin, og modning. Jeg ble også strippet. Men ble sendt hjem i håp om at det skulle starte selv! Fikk time til kur 4 dager etter om ikke det startet selv.. Noe det selvsagt ikke gjor:( 5 dager over termin nå, så jeg frykter en reprise av forge fødsel:s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå