Gå til innhold

Nysgjerrig - besteforeldre som gir så mye godteri....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Besteforeldrene var deres foreldre - fikk dere mye godteri i oppveksten av dem?

Vi fikk nesten ikke noe søtt i det hele tatt. En is eller en liten melkesjokolade hvert jubelår, og ellers bare kake eller bolle når mor bakte, og da bare litt. Sukker var et onde! Var det ikke sånn hos dere? Jeg var barn i 60-70-årene - kanskje forskjellen ligger der?

Følgelig får ikke barnebarna noe godteri overhodet av mormor, men amerikanske Grandma, derimot, dytter alt mulig rart i munnene på sine barnebarn så snart vi snur ryggen til. Det hjelper ikke hva vi sier. Men det skyldes nok kulturforskjell og ikke aldersforskjell, for mormor og Grandma er like gamle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke mye godteri fra min mor i oppveksten(jeg er født på 80-tallet), men hun er fæl på å gi godteri til barna mine...men jeg ser også det at de yngre søsknene min får mye mer godteri enn jeg selv gjorde som barn.

Foreldrene til mannen min gir nesten ikke godteri til barnebarna, og jeg tror ikke det var så mye godteri når mannen min var barn heller(han er født på 70-tallet)

Skrevet

tror ikke det har noe med saken å gjøre gitt!

mange besteforeldre som gjør alt annerledes nå som de er beteforeldre.

mine besteforeldre hadde alltid noe på lur til meg, men mine foreldre vokste opp i etterkrigstiden hvor 2,5 dl cola en gang i blant var ren luksus.

Maå er ikke foreldrene våre så ivrig på godtteri, men svigermor er ram på kjeks og frukt osv. Jeg er ikke noe vidre fornøyd med det heller......

Skrevet

vi er født mellom 75og 85... vi fikk litt (noen få sjokoladebiter) hver gang vi var hos mine besteforeldre.. og litt brus.. kan liksom ikke huske å ha vært der uten å få noe.... hehe...:) men det var ikke mye.. dessuten var vi ikke der så ofte.. hadde ikke så god kontakt sikkert maks 1-2 ganger i månden....

mine foreldre gir også litt godteri innimellom.. men tror ikke de får det så ofte.. jeg har sagt hva jeg syns om det og tror nesten mamma er mer forsiktig med å gi mine barn enn feks søstra mi sine.. gjelder også nugatti på brødskiva feks... men nå er de der litt oftere så da syns jeg ikke de trenger å få hver gang.. har heldigvis ikke vært noe problem.

mannen ble proppa med godteri hos sine besteforeldre.. fikke MASSE hver eneste gang, og var der ganske ofte.. så faren hans ble ganske lei og sa ifra gang på gang.. så han vet hvordan det er og tror barna her har fått sjokolade av han 2 ganger... hehe....;)

Skrevet

misforsto litt jeg... hehe... var snakk om mine foreldre og ikke mine besteforeldre jo....!;)

vi fikk stort sett litt godteri på lørdag.. men når vi ble store, i ungdomsåra ble det litt mer.. husker jeg drakk brus hver dag i en periode.. mens når jeg var liten var det kun brus på lørdag og ved spesielle andledninger.

så vil si de gir mer til barnebarna enn til oss.. men de spiser også med godteri selv nå enn de gjorde før også da.. så har nok litt med økonomi blant annet.. de hadde ikke råd til så mye før som nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...