-Lady Godiva- Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 La meg begynne med å si at jeg lider av dødsangst, i så stor grad at jeg går i behandling for det. Tror stadig at jeg feiler noe dødelig,og denne gangen er det blodpropp. Våknet av minsten for en halv time siden. Registrerte at jeg klødde noe voldsomt på beina,og fikk til min store skrekk se at jeg hadde en del røde utslett nedover begge leggene. Har alltid trodd at blodpropp skulle være fryktelig vondt og hovent,men så fikk jeg se han karen på "Sykehuset" som hadde blodpropp for en tid tilbake. Han hadde jo bare masse utslett,men han var kanskje ganske hoven (?) Sitter nå i hvert fall her nå lettere hysterisk,og håper at noen av dere har peiling nok til å kunne berolige meg litt. Ps. I forgårs var jeg ute i kulda og gikk en lang tur. Ble full av sånne kuldeutslett som svir nedover hele beina. Hadde ikke blitt helt kvitt disse,men kan de plutselig begynne å klø helt febrilsk etter såpass lang tid? Tenkte kanskje det kunne være en kombinasjon mellom det og veldig tørr hud...?
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har ingen erfaring med dette, men siden du er bekymra ville jeg tatt en telefon til legevakten, som sikkert kan roe deg ned. forklar angstproblemene dine så får du gjerne komme innom så de kan sjekke deg, så slipper du å gå rundt og bekymre deg. Håper noen med erfaring/kompetanse kan fortelle deg mer her=)
Trulte76 Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 jeg også hadde engang rødt utslett på bena..var da 18 år..var med venninna mi...klødde som søren.. Men det gikk over..mest trolig var det en allergisk reaksjon av et eller annet jeg fikk
Trulte76 Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 kan også si jeg var veldig plaget med elvablest som liten..så er sikkert noe jeg reagerte på der og da.. Har du hatt ny bukse på deg eller brukt annen vaskepulver, mjukningsmiddel som du kanskje reagerte litt på?
Northernlights Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Tror ikke det er blodpropp ) Er nok som du sier, noe med kulda,og at huden fikk utslett pga det. Blodpropp gjør som oftest veldig vondt,langt innunder huden, om du skjønner.
Sjokoladekaka Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Du ville ha vore veldig hoven i foten og det ville ha vore smertefullt inni foten med eit slags press om det var blodpropp:) Så det er nok berre vanlig kløe du har:)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Tror nok det bare er utslett og det klør kanskje fordi der er iferd med å trekke seg tilbake? Tørr og irritert hud klør jo gjerne. Tror nok ikke du har blodpropp ;-) En blodpropp gig hvelelser og smerter. Men om du er redd for å få angstanfall eller noe så kanskje du burde kontakte lege pga. det? Han du så på tv'n hadde hevelser på benet, og jeg tror nok han hadde litt mer vondt og var litt ømmere en han sa noe om. De viser jo ikke alt de sier på tv'n heller ;-) En del mennesker (meg selv inkludert) er av typen "det er ikke såå vondt", "det går bra", "det er bare litt ømt" (selv om det kanskje gjør ganske vondt).. Hadde noen kommet her nå og spurt hvordan det gikk hadde jeg sagt at det gikk fint. Selv om grunnen til at jeg sitter oppe nå er at jeg våknet av noen hissige ledd og muskelsmerter fra hoftene og ned og rett og slett ikke fikk sove igjen.. Smør på noe litt lindrende, kjølende salve, aloe vera eller noe, evt. noe hvitvask om du har det i hus og les en bok eller noe. Slapp av litt og prøv å tenk på andre ting. Kanskje du burde be om henvisning til en hudlege så du kan få noen tips til hvordan du kan unngå kuldeutslett evt. andre typer utslett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå