Gå til innhold

Trenger noen oppmuntrende ord bare..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt komplisert og uforståelig.. Men slik er nå verden.. Er 26 uker på vei, og midt oppi en hard terapi runde for å (forhåpentligvis..) bli kvitt 16 år med spisefortsyrrelser. Da de siste 10 med bulimi.. Har begynt å spise uten å kaste opp, men sliter med å klare å spise nok.. Føler jeg burde spist mer, men klarer ikke helt. Er livredd for å ese ut.. Har vært avhengig av å veie meg flere ganger daglig i alle disse årene.. Min måte å kontrollere livet og vekta på. Går jeg ikke opp, så er jeg fornøyd.. Men har jobbet mye med dette i terapi, og nå har jeg ikke veid meg på seks dager.. Sikkert lite for mange, men for meg føles det uendelig lenge.. Psykologen sier at tankene rundt dette, iallefall de verste vil gi seg etter ca to uker.. Er fast bestemt på å holde ut, men er tunge tak.. Dårlig samvittighet for å spise noe usunt, føler jeg eser ut. Var 49- 50 da jeg ble gravid, 57-58 nå.. Føler jeg har lagt på meg mye.. Livredd nå når jeg ikke veier meg.. Vanskelig å forklare alt dette.. Er litt kaotisk selv for meg.. Vet jeg trenger kiloene osv, men er tungt fordi om.. Skulle bare ønske jeg kunne gi slipp på denne forbaska kontrollen, og klare å slippe meg litt mer løs.. Uavhengig av kiloene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært i den situasjonen du er i nå, men det høres virkelig ut som en tøff prosess du er i nå! Og så fantastisk flott at du greier å jobbe med dette nå midt i graviditeten.

Høres jo ut som du har lagt greit på deg i svangerskapet i alle fall, så håper at du om ikke annet greier å legge vekk den dårlige samvittigheten for ikke å spise nok. Babyen blir jo prioritert når det gjelder næring i kroppen din, så jeg tenker den har det bra.

Masse lykke til i fortsettelsen! (((klem)))

Skrevet

Forstår du har det tungt, og det er en lidelse som du har slitt lenge med og som selvfølgelig sikkert blir sterk igjen nå som du går gravid og hormonene raser rundt i kroppen.

det blir ikke bedre av det alltid, men må bare si at du er flink som er i terapi, du gjør noe med problemet ditt og at du har ikke lagt på deg mye, men at alt sikkert står så bra med den lille inni der.

Du skal vite at du ikke er alene, tror det er mange gravide der ute som sliter med mange tanker og følelser som blir forsterket nå under graviditeten og at det er kjempe tøft til tider,

Men sikker på at du går helt fint ned dine kg etter fødselen, og at den kontrollen du sliter med er noe som kommer til å minke med terapi.

Du fikser dette:)

God god påske

Skrevet

Synes du er kjempeflink jeg! Du har jo virkelig tatt tak i problemene dine og det er kjempebra=)

Har selv en rekke år bak meg med spiseforstyrrelser og vet hvor utrolig vanskelig det kan være. Men 6 dager uten å veie seg er flott, da er du faktisk et godt stykke på vei!

Synes selv at det er vanskelig i graviditeten med kiloene som kommer og en av tingene som faktisk henger igjen hos meg er at jeg veier meg nesten hver dag. Men det har jeg lært meg å leve med da jeg ellers er ganske så frisk=)

Det er en tøff prosess, men det blir bedre og bedre! Håper du klarer å kvitte deg med den dårlige samvittigheten din, utnytt den hjelpen du får og sett ord på alle følelser du har, det hjelper!

Ønsker deg alt det beste=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...