Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 ...gulping hos de små? Hvilke tips har dere? Vi gulpeofre må holde sammen! :-D Det er selvsagt ikke verdens undergang, og jeg klarer å se det i perspektiv, så lenge mini ikke plages av det (ser ikke slik ut og vektoppgangen er helt fin), men må innrømme at det er utrolig slitsomt... Blir gal av all den ekstra klesvasken det innebærer. Mange skift per dag både på h*n og oss, for ikke å snakke om møblene og stelle-lakene... Puh... Hvordan takler dere det? Hvilke erfaringer og tips har dere? Hjeeelllp..... (med et smil)...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Jada! Vi er gulpeofre som du så fint kalte det... Det går veldig i perioder da! Noen perioder er det nesten ingen ting (disse periodene hører til sjeldenhetene) mens i andre perioder er det gulping HELE tiden:-P Etter hvert måltid kommer det en foss av gulp, så kommer det litt og litt utover hele dagen og frem til han legger seg. Om morgenen før han har fått frokost er det blank magesyre som kommer opp, å DEN lukter...hehe. Men, han legger også veeeldig fint på seg (litt for mye kanskje hehe) så det er ikke noe farlig i forhold til det, men det er som du sier utrolig kjipt med all klesvasken og skiftingen på både han og oss!! Spesielt lite kult om vi er i byen eller lignende, hvor han gulper skikkelig på uteklærne sine, dyna si, meg eller barnefar. Da lukter vi jo sååå godt alle sammen:-P Vel, for å komme til tips for å minske dette! Så prøvde vi ett fortykkningsmiddel fra Nestlè, husker ikke heelt hva det heter i farten.. Det er ett pulver vi tar i vannet når vi koker det opp (vi gir mme). Vannet blir da tykkere, dermed ligger melken tyngre i magesekken, som gjør at det blir redusert gulping. Det hjalp en del, men etterhvert ville han ikke drikke melken siden den var så tykk, så måtte bare slutte. Så nå går vi med gulpestank atter en gang.... Jippi! :-)
gulda Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Hei! Gulpeoffer her også! Ikke mange tips, vil bare holde sammen.. ;o) Helseslster anbefalte å bygge opp senga litt så han lå høyere med hodet. Har ikke prøvd, skal kjøpe noe som er beregnet på dette slik at senga står stødig og sikkert, men ikke fått fatt i det enda. Ellers så mente hun at i vårt tilfelle gulpet han en del fordi han sluker masse luft -men det er det jo ikke lett å gjøre noe med.. |
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Her i innleggene ser jeg at guttene er i flertall...og det sier de fra gammelt av..det er guttene som gulper mest......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå