Gå til innhold

dårlig samvittighet ovenfor venner/venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler samtalene mine stort sett dreier seg om graviditeten og den lille i magen for tiden...må jo være kjedelig for vennene mine å alltid høre jeg prater om det. blitt oppmerksom på det i det siste liksom, tar meg selv i å vri alle emner inn på det temaet her....stakkars de, jeg er sikkert urkjedelig å være sammen med om dagen. de sier ikke noe galt om det,men man kan jo tenke med seg selv...er jo ikke like interessant for de å snakke om lille i magen min hele tiden.....men greier ikke la være jeg, gleder meg så fælt, og har så lyst til å fortelle om alt som skjer til alle.... er det bare jeg som er utrolig babyfokusert nå mot slutten? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig å leve sin egen lille "boble" både når man er gravid og i ganske lang tid etter fødsel. Livet blir satt voldsomt på hodet av å få ett barn. Siden du helt tydelig har nok selvinnsikt til å innse dette selv kan du jo nevne det for vennene dine, at du er klar over at det er slik og at du ikke kan hjelpe for det, og når det blir for mye får de si fra til deg! Da slipper de å bli lei deg og du slipper å ha dårlig samvittighet.

Skrevet

hehe, ja det var kanskje ikke så dumt det ;) de spør jo og vil vite de også, så tror ikke det plager dem nevneverdig at jeg er så opptatt av lille i magen, men det er jo en grense over hvor mye de gidder å høre sikkert....hihi

Skrevet

Off, da er jeg motsatt av deg. Er drittlei av at alle spør og graver om alt mulig i forhold til graviditeten, og at det er det eneste de snakker med meg om (føles det i alle fall som). Så jeg prøver og vri temaet til noe annet, svarer bare kort. Hehe. Anvbefaler at du prøver å snakke om noe annet, spørre hvordan andre har det og slik :-)

Skrevet

Det er fort gjort at det er det enn snakker om. Jeg synes det er slitsomt å komme på besøk på jobb jeg for der dreier alt seg inn på graviditeten min, jeg synes det er koslig å snakke om huset vi bygger eller hva som skjer på jobb også jeg da. Prøver ofte å dreie samtalen inn på huset nå. Vil prøve å tenke på noe annet enn disse siste ukene av graviditeten som jeg synes går veldig sakte.

Skrevet

hehe,ja jeg gjør det også da... ;) var kanskje litt vel overdrevet det over her, men jeg prater nok mye baby samme hva. men det er kanskje fordi jeg ikke har vært så innmari plaget av folk som har mast om graviditeten min, da jeg har så liten mage at det ikke er før siste mnd folk har begynt å bemerke det... dette gjelder ikke nærmeste vennegjeng da, de har spurt hele veien, mer bekjente som først nå spør litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...