Gå til innhold

3 barn - hvem bør dele rom?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to gutter på 3 og 1,5 år. Venter ny gutt om et par måneder. Når babyen skal ut av vårt rom, må to av ungene dele rom - men hvem? Noen som har tips eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt babyen ha eget rom i begynnelsen. Vil tro de to eldste vil forstyrre hverandre minst og ha mest glede av hverandre hvis de våkner tidlig i helgene ol. Så kan dere se an etterhvert om det er fornuftig å fortsette og la dem dele rom eller om dere bør bytte om etterhvert som de blir eldre.

Skrevet

Tror også jeg ville latt eldstemann fått eget rom :o)

Skrevet

Tja, si det... 3-åringen har vel mest nytte av eget rom, men det spørs hvor praktisk det er å ha en baby og en 1,5-åring på samme rom da.

Vi prøvde å ha en 3,5-åring og en på 6 mnd på samme rom, og det gikk IKKE. Det går fortsatt ikke å ha de på samme rom (er nå 4 år og 16 mnd), for minsta våkner av den minste ting.

Så hadde det vært meg, så ville jeg latt de to største dele rom, i allefall en stund fremover.

Skrevet

når babyen skal ut av deres rom så tror jeg det blir lettere for deg å se hvem som bør dele rom:)

veldig vanskelig å vite nå også kommer det ann på hvordan barna sover på natta, hvordan de går sammen osv... men du finner nok den beste løsningen når den tid kommer:)

Skrevet

Våre gutter koste seg VELDIG da de delte rom en periode i høst. Småprat ca 15 minutter før de sovnet om kveldene, og ingen kom inn til oss om natten lenger (sikkert tryggere med en ekstra på rommet?) Jeg og broren min delte rom i en periode, og det var veldig kjekt. kanskje de eldste kan begynne med å dele rom, siden de er så små enda, og sikkert har glede av det... og så kan eldstemann "oppgradere" til eget rom når han blir eldre. Da blir det kanskje ekstra spesielt. Og da kan han midt imellom få trygghet med storebror først, og så få rollen som "størst" på rommet etterpå?

Skrevet

hos meg deler de to eldste gutta rom, å de to minste gutta:)

jenta vil få eget rom når tiden er inne for det.

grunnet at jeg tørr ikke legge henne innpå rom sammen med brødrene hennes, vet aldri hva de kan finne på om natta/morgenen..;)

når jeg blir rik!! hehe.. da skal jeg bygge meg hus slik at alle får eget rom :)) ønske ønske!!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Er vel snakk om et halvår eller et år fram i tid? Enig med henne ovenfor som sier at en må se på barnas sovemønster først.

Skrevet

Sånn erfaringsmessig har vi lagt ungene på eget rom ganske tidlig, men nå når noen må dele kan det jo hende det drøyer litt lenger. Både jeg og ungene har sovet best hver for oss.

Ja, får vel bare vente å se det an...men sant som noen over her nevnte; at man veit jo aldri hva de to største kan finne på...så kanskje lurt å prøve å ha minstemann på eget rom først.

Tusen takk for svar alle sammen =)

Skrevet

Jeg ville la babyen ha eget rom eller være en stund hos dere. Det finnes mange geniale måter å sette opp lettvegger slik att alle 3 kan få sitt egen lille hule.

Skrevet

Du kan jo høre hva 3-åringen ønsker også kanskje? Er jo ikke sikkert han vil ha eget rom engang:) Tror jeg ville prøvd meg litt frem og sett an sovemønsteret.

Skrevet

Enten kan du la den minste ligge lenge på dekans rom 1-2 år.

Ellers så ville eg latt dei to eldste dele rom og la den minste ligge aleine.

Litt pga av at den minste nok kan forstyrre den andre, og litt fordi eg hadde vore litt redd for kva 2 åringen kunne funne på med babyen. Veit aldri kva som foregår i hode på barn i den alderen ;o)

Dessuten så trenger ikkje ein 3 åring eige rom. Det behovet kjem først litt opp i skulealder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...